Attālo teritoriju attīstība, izmantojot vietējos resursus pārrobežu VIA HANSEATICA tūrisma maršruta izstrādē

Atbalsti Via Hansetica TAVA izsludinātajā konkursā „Veiksmīgākais Jaunais tūrisma produkts 2014“

Vidzemes plānošanas reģions, atsaucoties uz Tūrismas attīstības valsts aģentūras (TAVA) izsludināto konkursu „Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2014“, pieteica jaunizveidotā tūrisma maršruta „Via Hanseatica“ ceļojumu plānotāju un mobilo aplikāciju.

Konkursa vērtēšanas komisija izvirzījusi Via Hanseatica izstrādātos tehniskos risinājumus konkursa 2.kārtai,  tāpēc aicinām ikvienu līdz 10.novembrim nobalsot par veiksmīgākajiem jaunajiem tūrisma produktiem interneta adresē http://www.latvia.travel/lv/lapa/aptauja. Balsot iespējams tikai vienreiz, taču vienlaicīgi iespējams atbalstīt 3 tīkamākās idejas.

Piesakot tūrisma maršrutu Via Hanseatica konkursam, Vidzemes plānošanas reģions pieteikumā rakstīja: „Nomaļie reģioni nenoliedzami ir ar salīdzinoši lielu un vēl līdz galam neizmantotu potenciālu, t.sk. tūrismā. Turklāt ir vērojama tūristu uzvedības maiņa - lielās pilsētas ir sākotnējais vilkmes punkts, taču kultūras izzināšana un alkas pēc pieredzējuma vilina doties ārpus tām. Vidzemes plānošanas reģions (VPR) 2012.gada sākumā aizsāka pārrobežu projekta „Via Hanseatica” realizāciju, lai stiprinātu nomaļo reģionu attīstību, sekmētu ekonomisko izaugsmi un virzītu tūrisma plūsmu cauri mazāk pazīstamām teritorijām, t.sk. piesaistītu jaunus ārvalstu tūristus Latvijā. Dažu gadu laikā no parasta Eiropas Savienības finansēta projekta, „Via Hanseatica” ir kļuvis par atpazīstamu tūrisma maršrutu, zem kura slēpjas spēcīgs, uz sadarbību vērsts starptautiskas nozīmes tīklojums. „Via Hanseatica” komanda seko win-win pieejai, jo iegūst ne tikai tūrists, bet arī tūrisma pakalpojumu sniedzēji ( tūrisma objektu īpašnieki, gidi) un pašvaldības.

No vairākiem projekta laikā radītajiem rīkiem, vēlamies konkursam pieteikt „Via Hanseatica” ceļojumu plānotāju travel.viahanseatica.info un mobilo aplikāciju (iOs un Android). Abi rīki veidoti tā, lai tie būtu saistoši gan vietējam, gan ārvalstu tūristam, tostarp arī tūrisma profesionāļiem, piemēram, gidiem un tūroperatoriem maršrutu izveidei un ceļošanai „Via Hanseatica” maršrutā.“

Konkursā piedalās kopumā 10 tūrisma produkti, kuri izveidoti atbilstoši nolikumam, proti, sākot ar 2013. gada 1. janvāri.

Konkursa uzvarētājus nosauks nozares gadskārtējā sarīkojumā „Tūrisma forums” šā gada 21. novembrī Rīgā.

Izsludinātā konkursa mērķis ir veicināt Latvijas tūrisma produktu atpazīstamību, popularizēt veiksmīgākos jaunos tūrisma produktus, kuri ir ilgstpējīgi, inovatīvi, kvalitatīvi un ar augstu pievienot vērtību, turklāt tie piemēroti arī ārvalstu tūristu vajadzībām.

Par projektu “Via Hanseatica”

Projekts „Attālo teritoriju attīstība, izmantojot vietējos resursus pārrobežu Via Hanseatica tūrisma maršruta izstrādē” tiek īstenots no 2012.gada janvāra līdz 2014.gada decembrim. Kopskaitā projektā darbojas 18 partneri un vairāk kā 20 asociēti partneri – pašvaldības, dažādas nevalstiskās un tūrisma organizācijas no Latvijas, Igaunijas un Krievijas. Kopējais projekta budžets ir 1 803 966 eiro, no kuriem 90% jeb 1 623 569,66 eiro līdzfinansē Igaunijas-Latvijas-Krievijas Pārrobežu sadarbības programma Eiropas kaimiņattiecību un partnerības instrumenta ietvaros 2007.-2013.

Informāciju sagatavoja: Anita Āboliņa, projekta sabiedrisko attiecību speciāliste; anita.abolina@vidzeme.lv; +371 29454752, www.viahanseatica.info / www.facebook.com/ViaHanseaticaLatvija

04.11.2014

Notikumi

«Februāris 2020»
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829