Reģionālie pasākumi darbības programmu inovācijai (RATIO)

RATIO projekta partneri iepazīst inovatīvās uzņēmējdarbības labās prakses piemērus Vidzemē

Aizvadītajā nedēļā, 25. un 26.oktobrī, Vidzemes plānošanas reģions (VPR) Valmierā un Cēsīs uzņēma projekta “Reģionālie pasākumi darbības programmu  inovācijai” (RATIO) partnerus no Spānijas, Itālijas, Vācijas, Čehijas un Īrijas, lai pārrunātu paveikto un dalītos pieredzē par uzņēmējdarbības un inovācijas vidi Latvijā, iepazīstinātu ar VPR labās prakses piemēriem –  Latvijas augstvērtīgas un veselīgas pārtikas klasteri un nodibinājumu “Vides risinājumu institūts” no Priekuļu novada.

 

Projekta RATIO mērķis ir uzlabot reģionālo un lauku teritoriju atbalsta politiku mazo un vidējo komersantu inovāciju veicināšanai. Lai to īstenotu, projekta partneri ir uzsākuši MVK darbības izpēti. Pēc pirmajiem rezultātiem var secināt, ka visās partneru valstīs uzņēmumi saskaras ar līdzīgiem izaicinājumiem. Piemēram, vairāki ir norādījuši, ka lauku teritorijās ir kvalificēta darbaspēka trūkums un  grūtības to ilgstoši noturēt reģionā. Lielākoties intervētie uzņēmumi  norādījuši, ka ir saskārušies ar grūtībām iegūt finansējumu biznesa attīstībai.

VPR kā labās prakses piemērus uzņēmējdarbības un inovāciju attīstības veicināšanā Vidzemes reģionā ir izvirzījis divus labās prakses piemērus. Tāpēc partnerus vizītes laikā notika viesošanās gan pie Latvijas augstvērtīgas un veselīgas pārtikas klastera biedra SIA “Valmiermuižas alus”, gan pie nodibinājuma “Vides risinājuma institūts” Priekuļos.

SIA “Valmiermuižas alus” īpašnieks Aigars Ruņģis pastāstīja par uzņēmuma tapšanas vēsturi un koncepciju, kas balstās uz atvērtību, pieejamību un nepārtrauktu jaunu produktu un pakalpojumu attīstību. “Lai konkurētu ar lielajiem tirgus spēlētājiem, ir jābūt atšķirīgiem, jāpiedāvā vietējie, sezonālie produkti. Mēs attīstāmies soli pa solim – no alus ražošanas līdz jauniem tūrisma produktiem.  Nav daudz investoru, kas grib ieguldīt ne tikai produktā, bet  arī “dzīvesveidā”, uzsvēra uzņēmējs. Kā problēmu  A.Ruņģis minēja speciālistu trūkumu, kuri spētu vadīt  inovāciju procesu  no idejas līdz gala produktam. “Lai sekmīgi virzītos uz priekšu, mums ir vajadzīgi inovāciju čempioni”, noslēgumā rezumēja uzņēmējs.  Pasākuma dalībnieki ar lielu interesi apskatīja arī pašu Valmiermuižas alus ražotni, kā arī iezīmēja iespējamos sadarbības un pieredzes apmaiņas virzienus.

Savukārt Vides risinājumu institūts (VRI) savu darbību balsta uz moderno tehnoloģiju sniegtajām iespējām, radot inovatīvus risinājumus kompleksām vides problēmām un ilgtspējīgai dabas resursu izmantošanai. Savu projektu īstenošanai Institūts apvieno vispusīgi domājošus Latvijas un ārvalstu zinātniekus, māksliniekus, praktiķus. “VRI darbības modeli nosaka domāšanas veids – spēt paskatīties uz apkārtējo vidi plašākā kontekstā, ieraudzīt lietu un procesu savstarpējo mijiedarbību un kopīgiem spēkiem uzlabot dzīves kvalitāti ne tikai sev, bet arī turpmākajām paaudzēm”, tā ir Vides risinājumu institūta vadītājas Ineses Suijas-Markovas un viņas domubiedru pārliecība. Projekta partneri izrādīja lielu interesi par  inovāciju un pētniecības projektiem un atzinīgi novērtēja institūta ieguldīto darbu arī pētniecības rezultātu komercializācijā. Noslēgumā projekta RATIO partneri diskutēja, kā veicināt projekta labās prakses piemēru pārņemšanu un informācijas sniegšanu plašākā mērogā, kā arī vienojās par nākamajiem soļiem uzņēmējdarbības situācijas izpētē reģionos un rīcības plāna izstrādē, kas uzlabotu MVK  inovāciju atbalsta politiku lauku teritorijās. Pēc projekta partneru domām, VPR labās prakses piemēri ir perspektīvi, inovatīvi un padziļinātas izpētes vērti, lai  šos biznesa risinājumus ieviestu arī savos reģionos.

RATIO projekts tiek īstenots Eiropas Reģionālā attīstības fonda “Interreg Europe 2014.-2020. gadam” programmas ietvaros. Vairāk par projektu lasīt šeit.

 

Papildu informācija:

Laima Engere, RATIO projekta vadītāja

e-pasts: laima.engere @ vidzeme.lv, tālr. 28376912  

03.11.2016

Notikumi

«Oktobris 2019»
POTCPSSv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031