VPR jaunumi

Vidzemes plānošanas reģions (VPR) ir izteicis būtiskus iebildumus pret valdības izsludināto ziņojumu par Latvijas dzelzceļa tīkla attīstību 2021.–2027. gada Eiropas Savienības daudzgadu budžeta periodā, jo tajā vairs nav paredzētas investīcijas Vidzemes reģiona dzelzceļa infrastruktūras attīstībai. Kā norāda VPR Attīstības padome – tas būtiski kavēs reģiona mobilitātes un attīstības iespējas.

VPR uzsver, ka dzelzceļa attīstība ir izšķiroša, lai nodrošinātu ilgtspējīgu mobilitāti reģionā un veicinātu iedzīvotāju labklājību. Iepriekšējo gadu pieredze rāda, ka, uzlabojot vilcienu kustības ātrumu un grafikus, būtiski palielinās pasažieru skaits. Piemēram, Rīga–Cēsis ekspreša reisā pasažieru skaits pieaudzis par 35%, kas norāda uz dzelzceļa attīstības nozīmīgumu reģiona iedzīvotāju mobilitātei.

VPR attīstības padome jau 2023. gada jūlijā norādīja uz nepieciešamību nodrošināt bateriju vilcienu ekspluatāciju un uzlādes infrastruktūru ne tikai līdz Siguldai, bet arī līdz Valmierai. Tas ļautu pakāpeniski atteikties no novecojušajiem dīzeļvilcieniem un pāriet uz videi draudzīgāku transporta sistēmu, kas saskan ar VPR attīstības programmas mērķiem. Tomēr, kā secinājis VPR, jaunajā plānā investīcijas Vidzemes dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumiem nav paredzētas, un arī lēmums par bezemisiju vilcienu iegādi ir atcelts.

Septembrī VPR nosūtījis oficiālu vēstuli, aicinot Satiksmes ministriju un valdību pārskatīt ziņojuma redakciju. Līdz nepieciešamo izmaiņu veikšanai, Vidzemes plānošanas reģions nesaskaņo un lūdz nevirzīt izsludināto tiesību aktu projektu tālākais izskatīšanai, kamēr netiks paredzēti finanšu līdzekļi Vidzemes reģiona dzelzceļa infrastruktūras un mobilitātes attīstībai.

Jautājumiem: Guna Kalniņa-Priede, Administrācijas vadītāja, guna.kp PIE vidzeme PUNKTS lv, t. +37129477997

Informāciju sagatavojusi: Anita Āboliņa, galvenā komunikācijas speciāliste Vidzemes plānošanas reģionā

 

17.09.2024

Notikumi

«Oktobris 2024»
POTCPSSv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031