Projekta SPOTLOG ietvaros Vidzemes plānošanas reģions piedāvā video interviju (angļu valodā) ar jaunuzņēmuma Bruntor līdzdibinātāju Raimondu Jurgeli. Uzņēmuma izstrādātais elektriskais kravas skūteris jau ir guvis atpazīstamību un tiek izmantots ikdienas piegādēs gan Latvijā, gan ārpus tās. Arī Vidzemes uzņēmumi ir izmēģinājuši šo risinājumu, lai izvērtētu tā piemērotību nākotnes vajadzībām. Bruntor stāsts parāda, kā jaunuzņēmumu inovācijas var mainīt piegādes pilsētās un kļūt par iedvesmu ilgtspējīgas mobilitātes attīstībai starptautiskā mērogā.
Raimonds Jurgelis, Latvijas jaunuzņēmuma Bruntor līdzdibinātājs, kopā ar savu komandu izstrādāja inovatīvu elektrisko kravas skūteri, lai risinātu pēdējās jūdzes piegādes izaicinājumus. Ideja radās no viņa personīgās pieredzes, mēģinot nogādāt mājās pārtikas preces. Sākotnēji komanda eksperimentēja ar elektriskajiem skrituļdēļiem, taču pēc pozitīvām atsauksmēm Rīgas domes rīkotā hakatona laikā fokuss tika mainīts uz praktiskiem kravas skūteriem. Tieši šajā pasākumā Bruntor ieguva arī pirmo klientu, kas bija būtiska motivācija turpināt.
Efektivitātes pierādījums praksē
Sākotnēji orientējoties uz patērētājiem un maziem personīgajiem transportlīdzekļiem, Bruntor drīz saprata, ka profesionālajā tirgū ir lielāks potenciāls.
Atceroties šo pavērsienu, Raimonds stāsta: “Cilvēki šodien nav gatavi maksāt vairāk par ikdienas pārvietošanos… Tāpēc mēs pievērsāmies profesionālai lietošanai.”
Šis secinājums uzņēmumu pamudināja pārorientēties no patērētāju tirgus uz sadarbību ar uzņēmumiem un valsts iestādēm, tostarp ar Latvijas Pastu un PostNord Dānijā. Testu rezultāti apliecināja būtisku ieguvumu uzņēmumiem — darba slodze samazinājās, piegādes kļuva ātrākas un efektīvākas.
“Izrādījās, ka ikdienas darbā Bruntor bija par 30% efektīvāks nekā elektriskais furgons, lai gan dienas laikā transportlīdzekli nācās uzlādēt četras reizes,” atceras Raimonds.
Inovācijas un regulējuma krustcelēs
Vienlaikus nopietns izaicinājums bija normatīvais regulējums. Skūteris ar četriem riteņiem un bez sēdekļa neatbilda nevienai no esošajām transportlīdzekļu kategorijām Latvijā.
“Tas ir vienkāršs risinājums, nekas sarežģīts — viegls elektriskais transportlīdzeklis. Taču tieši tā forma neatbilda esošajiem noteikumiem,” skaidro Raimonds.
Viņš atzīst, ka problēma joprojām pastāv, taču arvien vairāk valstu ievieš jaunas kategorijas vieglajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas rada iespējas Bruntor turpmākai attīstībai starptautiskā mērogā.
Skats nākotnē
Tuvākajos gados Bruntor attīstība varētu nozīmēt ne tikai pašu piegādes pakalpojumu nodrošināšanu, bet arī starptautiskās sadarbības paplašināšanu — jaunu tirgu apgūšanu un partnerību veidošanu ar loģistikas uzņēmumiem. Šādi risinājumi var kļūt par nozīmīgu daļu pilsētu ilgtspējīgas mobilitātes plānos.
Bruntor ir Latvijā radīts risinājums ar starptautisku potenciālu. Uzņēmuma aktīvā darbība ir apliecinājums tam, ka pie mums top inovatīvi un konkurētspējīgi produkti, kas spēj risināt globālus mobilitātes un ilgtspējas izaicinājumus.
