Pašvaldību speciālisti diskutē par zīmolvedības un mārketinga risinājumiem vietas pievilcības veicināšanai

geomatika instruments regionu attistibai

Lai diskutētu par risinājumiem un iespējām pašvaldībām stratēģiski veicināt vietas pievilcību un veidot pašvaldības zīmolvedības stratēģiju, Vidzemes koncertzālē „Cēsis” notika plānošanas reģiona organizēts seminārs “Vietas mārketings darbaspēka un investīciju piesaistei, izmantojot ģeomātikas rīkus”.

Seminārā pulcējās pašvaldību un dažādu organizāciju pārstāvji. Kā arī uzstājās mārketinga un zīmolvedības speciālisti – Cēsu novada Komunikācijas nodaļas vadītājs Kārlis Pots, arhitekts un Toms Kokins, SIA „Intro Marketing” direktors Ivo Valdovskis un SIA „Karšu izdevniecība Jāņa sēta” IT projektu vadītājs Visvaldis Gercāns.

Gandrīz nevienai Vidzemes pašvaldībai līdz šim nav izstrādāta atsevišķa zīmolvedības stratēģija. Kā atzina semināra dalībnieki, konkrēta mārketinga stratēģija parasti ir izveidota tūrisma aktivitātēm pašvaldībās, jo tūrisms ir tas, kas piesaista apmeklētājus. Iemesls zīmovedības stratēģijas neesamībai ir datu un izpētes trūkums. Viens no datu veidiem ir ģeogrāfiska rakstura informācija. Piemēram, izpētot ģeogrāfiski attēlotu pašvaldības teritorijas ceļu un ielu tīklojumu, apbūvi vai dabas resursu esamību, iespējams izdarīt secinājumus par tās pozitīvajām pusēm un iespējām. Tādejādi, balstoties uz ģeogrāfiskajiem datiem un izmatojot ģeomātikas rīkus, var rast pamatu zīmolvedības stratēģijas izstrādei.

Galvenā uzaicināto speciālistu atziņa ir – pašvaldībām ir jāizmanto savas stiprās puses. Ir jāpalūkojas uz saviem resursiem un uz to pamata jāveido plāns, kā veicināt pašvaldību atpazīstamību, tādejādi nodrošinot veiksmīgu tās attīstību. Kā atzina Cēsu novada domes pārstāvis: „Tēls sākas no iekšienes, tāpēc būtiski ir panākt, ka pašu sabiedrība saprot pilsētas stiprās puses -tad arī uzlabosies ārējais tēls.”

Semināra laikā pašvaldību speciālistiem bija iespēja apgūt praktiskas zināšanas par to, kā pareizi īstenot stratēģisku vietas zīmolvedību un mārketingu un kādas iespējas sniedz dažādi ģeomātiskie rīki un IT risinājumi. Tāpat klātesošie varēja uzzināt par projekta „Lauku ģeomātikas informācijas sabiedrības iniciatīva PLUS” (GRISI PLUS) aktivitātēm un rezultātiem.

*Ģeomātika ir zinātnes virziens, kas balstīts uz ģeotelpiskās informācijas ieguvi, apstrādi un izmantošanu.

Seminārs notika projekta „Lauku ģeomātikas informācijas sabiedrības iniciatīva PLUS” (GRISI PLUS) projekta ietvaros. Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un to realizē programmas „Interreg IVC” ietvaros.  Grisi Plus mērķis ir, palielinot ģeogrāfiskās informācijas un ģeomātikas instrumentu izmantošanu, veicināt lauku reģiona ekonomisko attīstību un teritorijas pievilcības veidošanu.

Papildus informācija: Rita Merca, Projektu vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā, mob.: + 371 29476373, e-pasts: rita.merca@vidzeme.lv