Projekts “Senās kulta vietas – Baltijas jūras piekrastes kopīgā identitāte” starptautiskās tūrisma izstādēs

iedzivotaji aicinati izteikt savas velmes par seno dabas svetvietu turismu anketa atjaunota

Februāra sākumā projekta “Senās kulta vietas – Baltijas jūras piekrastes kopīgā identitāte” (Kulta identitāte) apzinātās svētvietas aizceļojušas uz Rīgu un Tallinu. Ar dalību izstādēs “Balttour” Rīgā un “Tourest” Tallinā, projekta “Kulta identitāte” izveidotie svētvietu tūrisma maršruti parādīti plašākai sabiedrībai. Izstādes laikā projekta stendā tika prezentēti jauni seno svētvietu tūrisma maršruti vairākos Latvijas, Igaunijas un Zviedrijas reģionos.

 

Projekta stends izpelnījies lielu interesi gan no pašmāju tūrisma speciālistiem un ceļotājiem, gan no viesiem ārpus mūsu valsts robežām. Šogad izstādi “Balttour” trīs dienu laikā apskatīja 23 500 apmeklētāji, no kuriem 4600 bija tūrisma profesionāļi un aicinātie klienti, savukārt “Tourest” apmeklēja 36 300 apmeklētāju. Marta beigās “Kulta identitāte” ceļos uz Zviedriju, kur starptautiskā tūrisma gadatirgū “TUR 2013” apmeklētājus turpinās iepazīstināt ar svētvietām Latvijā, Igaunijā un Zviedrijā.

Iepriekšējo divu gadu laikā vēsturnieku un tūrisma ekspertu grupas veica seno dabas svētvietu apsekojumus lielākajā daļā Latvijas, kopumā gandrīz 400 objektos, par kuriem savāktā informācija atspoguļota mājas lapā – e-muzejā  www.ancientsites.eu un jaunajos tūrisma bukletos par Vidzemes, Rīgas, Kurzemes un Zemgales reģioniem, kā arī Jevleborgas (Gävleborg) reģionu Zviedrijā un Jūru (Juuru) pagastu Igaunijā.

Vidzemes plānošanas reģionā izveidoti divi jauni svētvietu maršruti. Abi no tiem plānoti nelielām autotūristu grupām. Kā viens no Vidzemes svētvietu maršrutiem ir “Vidzemes augstienes spēka vieta”, kam kopējais maršruta garums ir 145 kilometri. Otrs izveidotais maršruts veido 175 kilometru garumu un nosaukts par “Ziemeļvidzemes dabas svētvietu stāsti un nostāsti”. Vairāk ar Vidzemes plānošanas reģionā izveidotajiem maršrutiem iespējams iepazīties www.vidzeme.lv sadaļā “Projekti”.

Jau iepriekš minēts, ka, apzinoties mūsdienu tendences un problēmjautājumus, kas saistīti ar  dabas svētvietu kā piemirstas kultūrvēsturiskās vērtības saglabāšanu, projekta “CULT IDENTITY” mērķis ir veicināt šo objektu atpazīstamību un iesaisti tūrisma produktos  kopā ar to pievienoto vērtību – nemateriālo kultūras mantojumu, kas saistās ar šiem objektiem. Tikai pārdomāta apsaimniekošana, tai skaitā izmantošana par tūrisma objektiem var pasargāt daudzus no objektiem no izzušanas, tāpēc vienlaicīgi ar tūrisma attīstības aktivitātēm tiek plānoti šo vietu aizsardzības un saglabāšanas pasākumi, akcentējot senā kultūrvēsturiskā mantojuma vērtību.

Projekta rezultātā tapušie svētvietu maršruti jau iepriekš prezentēti tūrisma ekspertiem reģionos, kā arī izstādē “Balttour 2013”.

Projekta “CULT IDENTITY” ieviešanu nodrošina vadošais partneris Rīgas plānošanas reģions ciešā sadarbībā ar Kurzemes, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģioniem un ārvalstu partneriem – nodibinājumu “Hiite Maja” (Igaunija) un Jevleborgas novada muzeju (Zviedrija).

Projektu līdzfinansē Centrālbaltijas Jūras reģiona pārrobežu sadarbības programma INTERREG IV A 2007. – 2013. gadam.