Uzsākot Erasmus+ programmas 2021.-2027.gadam projekta “UP2YOUTH – demokrātiskā nākotne atbildīgās jauniešu rokās” īstenošanu, no 12.līdz 13.decembrim Krakovā, Polijā notika Kick-off sanāksme. 4 projekta partnervalstu organizāciju – Ježija Regulska Vietējās demokrātijas attīstības fonds (Polija, projekta vadošie partneri), Pašvaldību reformu fonds (Bulgārija), Vidzemes plānošanas reģions (Latvija) un EDUcentrum (Čehija) -, pārstāvji kopīgi strādās, lai radītu jaunas, efektīvākas metodes un instrumentus jauniešu pilsoniskās izglītības, mediju izglītības un medijprasmes jomā.
Projekta galvenais uzdevums ir veicināt jauniešu iesaistīšanos demokrātijas procesos un sabiedrības līdzdalībā, tādēļ ir svarīgi uzlabot pilsoniskās izglītības materiālu kvalitāti, pielāgot tos mūsdienu prasībām, kā arī padarīt tos pievilcīgākus un saistošākus tieši jauniešu mērķauditorijai. Projekta ietvaros tiks izstrādāta inovatīva digitālā spēle, kas ietvers 6 video scenārijus, kas balstīti uz lēmumu pieņemšanu medijpratības kompetences attīstīšanai. Papildus tiks veidoti mācību materiāli, kas paredzēti pedagogiem un treneriem, kas strādā ar jauniešu mērķauditoriju. Izstrādātā spēle un materiāli tiks testēti katrā no partnervalstīm un, balstoties uz saņemtajiem komentāriem un atgriezenisko saiti, tiks veikti spēles uzlabojumi.
Vizītes laikā projekta partneriem bija iespēja darboties praktiski un testēt spēles, kas balstītas uz lēmumu pieņemšanu. Pasniedzēja vadībā tika analizēta video spēļu uzbūve, lietotāja saskarnes veidi un elementu izvietojuma nozīme, spēļošanas principi izglītībā un pamatprincipi tam, kā tiek izstrādāta veiksmīga un iesaistoša digitālā spēle. Vadošais partneris nodrošinās spēles tehnisko izstrādi, savukārt pārējie projektu partneri tiks iesaistīti 6 scenāriju izstrādē un spēles testēšanas sesiju organizēšanā dažādām mērķauditorijām (jaunieši, skolotāji, jauniešu politikas izstrādātāji, medijpratības eksperti).
2025.gada martā projekta partneri tiksies Sofijā, Bulgārijā, lai iepazītos ar jauniešu medijpratības un pilsoniskās līdzdalības situāciju, kā arī turpinātu darbu pie spēles izstrādes un scenāriju sagatavošanas.