Industriālā mantojuma atdzīvināšana tūrisma attīstībai (Industriālais mantojums)Līgatnē notikušā semināra "Industriālā mantojuma potenciāls tūrismā” prezentācijas 27. martā Līgatnē Vidzemes plānošanas reģions pulcēja tūrisma nozares pārstāvjus un industriālā mantojuma jomas interesentus uz tematisku semināru “Industriālā mantojuma potenciāls tūrismā”, kurā tika apspriestas tādas tēmas kā industriālā mantojuma potenciāls Vidzemē, Rīgas Motormuzeja pieredze industriālā mantojuma – retro automobiļu – restaurācijā, muzejs un tā uzdevumi mūsdienu izpratnē, zīmola stratēģijas un vietas stāsta veidošanas izaicinājumi.
Semināra prezentācijas: Lelde Ābele, projekta "Industriālais mantojums" vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā Aktualitātes projektā "Industriālais mantojums" Vidzemes plānošanas reģions: Tūrisma veicināšanas aktivitātes Vidzemē 2018. gadā Raitis Sijāts, Vidzemes tūrisma asociācijas valdes priekšsēdētājs Vidzemes tūrisma asociācija: Tūrisma veicināšanas aktivitātes Vidzemē 2018. gadā Andris Biedriņš, Latvijas industriālā mantojuma fonda valdes priekšsēdētājs Industriālā mantojuma potenciāls Vidzemē “Visapmeklētākie ir tieši tie objekti, kurus izmanto atbilstoši to sākotnējai funkcijai un demonstrē darbībā senās tehnoloģijas un darba paņēmienus. Industriālā mantojuma lielākā pievienotā vērtība ir tieši senās tehniskās ierīces – kā iespēja iepazīt iepriekšējo gadsimtu ražošanas vidi un transportlīdzekļus.” Gunārs Dortāns, Rīgas Motormuzeja galvenais restaurators Industriālā mantojuma restaurācija: Rīgas Motormuzeja piemērs Kārļa Ulmaņa auto “dvīņubrālis” – līdz šim sarežģītākais restaurācijas projekts, kas īstenots Rīgas Motormuzejā. Viens no unikālākajiem eksponātiem KRASTIN auto uzvar elegances konkursā Anglijā un pievar pasaulē senāko motorizēto spēkratu braucienu Londona–Braitona. Ineta Zelča Sīmansone, domnīcas Creative Museum vadītāja Vietas stāsta radīšana. Muzejs mūsdienu izpratnē “Muzeja vārdam mūsdienās ir cits skanējums – to izvēlas kā zīmolu. Muzejs vairs nav tikai vieta, kur eksponē mākslas darbus, bet gan vieta, kas pilda socializēšanās funkciju, vieta, kur diskutēt un pulcēties – pakalpojums ar pievienoto vērtību.” Sarmīte Usāne, Pašvaldības aģentūras “Līgatnes kultūras un tūrisma centrs” direktore Vēsturiskā Līgatnes papīrfabrikas ciemata industriālā mantojuma tagadne un nākotnes perspektīvas
ndustriālā mantojuma potenciāls tūrismā” |
|