Kultūras mantojuma un dzīvesvides izglītība (SPECHALE)

Vidzemē SPECHALE e-mācību pilotkursu par kultūras mantojumu un pievilcīgu dzīves vidi sekmīgi apguvuši 66 dalībnieki

Noslēgušās Vidzemes plānošanas reģiona un Erasmus+ projekta SPECHALE  organizētās e-mācības par kultūras mantojumu un pievilcīgu dzīves vidi. Četru moduļu mācību pilotkursu pabeiguši un sertifikātu saņēmuši 66 dalībnieki. Mācību ietvaros tika apgūtas tēmas par kultūras mantojumu, mārketingu un tirgvedību, komunikāciju un uzņēmējdarbību. Piesakoties mācībām, dalībnieki varēja izvēlēties apgūt kādu konkrētu moduli vai arī apgūt visu programmu, t.i., visus četrus moduļus. Visus četrus moduļus apguvuši 39 kursanti, trīs moduļus – 11; divus – 4, bet vienu moduli – 12 kursanti.

Kursa dalībnieku vidū bija arī vairāki pieredzējuši tūrisma jomas pārstāvji, taču lielākā daļa ar tūrisma vai kultūras nozari iepriekš nebija saistīti. Mācību laikā saņemtās zināšanas palīdzēja gūt pārliecību, ka kultūras mantojumu iespējams veiksmīgi integrēt tūrisma piedāvājumā.

Sākotnēji mācībām pieteicās vairāk nekā 150 interesentu, no kuriem daļai bija interese par atsevišķām tēmām un mācību materiāliem. Lielākoties interesenti bija no Vidzemes reģiona, taču mācībām pievienojās arī daži dalībnieki no Kurzemes un Pierīgas.

Kā atzīst SPECHALE projekta vadītāja Lienīte Priedāja-Klepere: “Šādas mācības notika arī citās Eiropas valstīs, tomēr Latvijā tika izrādīta vislielākā interese un arī mācību kursu pabeidza skaitliski lielākais dalībnieku skaits. Reģionos dabas un kultūras mantojums ir viens no pamat-resursiem tūrisma attīstībai, tāpēc šāds kurss nav unikāls, bet ļoti vajadzīgs, lai spētu izmantot vērtības ilgtspējīgi un celtu savu konkurētspēju. Savukārt uzņēmēju individuālā konkurētspēja ir noteicošā tūrisma galamērķa attīstībai.”

Ilze Grīnfelde, projekta SPECHALE eksperte un mācību kursa vadītāja stāsta: “SPECHALE apmācības notika tikai e-mācību vidē attālināti, tomēr neskatoties uz to, atmosfēra kursā un noturīgā dalībnieku motivācija apgūt tēmas, jautāt, pildīt praktiskos uzdevumus bija pārsteidzoša. Tas dod skaidru norādi, ka kursu saturs un forma ir laikam un kursantiem atbilstoša. Jau sākotnēji pētot garo pieteikumu sarakstu, bija skaidrs, ka dažiem šis būs patiešām jauns lauciņš un pietiekami liels izaicinājums. Citiem  -  zināmā atkārtojums vai cits skatupunkts, vēl kādi, savukārt, kļūs par vēstnešiem un mācību materiālus izmantos, lai iedvesmotu kolēģus, skolēnus, kaimiņus. Pieredzes apmaiņa starptautiski vai tepat Vidzemē droši vien bagātinātu kursu kopējo piedāvājumu, tomēr labās atsauksmes priecē un rosina domāt par jauniem projektiem. Atgriezeniskā saite par praktisko uzdevumu noderīgumu, jaunatklājumiem tos pildot un mēģinot arī norāda, ka esam paveikuši labu darbu.”

Saņemtās kursa novērtējuma anketas apliecina, ka kursanti ar apgūto mācību saturu ir apmierināti – 88% atzīmējuši, ka moduļu saturs atbilst viņu sākotnējām gaidām. Mācību process tika organizēts attālināti, un tas novērtēts kā ērts un labs formāts, lai papildinātu zināšanas. Vienlaikus mācību dalībnieki norādījuši, ka klātienes tikšanās būtu piešķīrušas papildu vērtību.

Mācību dalībniece Māra Šilaua savulaik jau tūrismu mācījusies, tomēr norāda, ka arī atkārtojums bijis svarīgs: “Nolēmu kursiem pieteikties, jo šādas iespējas ir jāizmanto. Zināmā mērā tas bija atkārtojums, jo tūrismu savulaik esmu jau apguvusi, tomēr noteikti daudz ko varēšu izmantot, darbojoties biedrībā “Rūjienas muiža”. Īpaši noderēs padomi, ko saņēmu, apgūstot mārketinga moduli, piemēram, lai nākotnē organizētu pasākumus.”

Sākotnējais plāns paredzēja mācībām tiešsaistē atlasīt 24 dalībniekus, taču, ņemot vērā lielo atsaucību, tika pieņemts lēmums dot iespēju zināšanas pilnveidot visiem pieteikumu sniedzējiem.

Apmācību programma tika veidota ar nolūku stiprināt to potenciālu, kas piemīt kultūras un dabas mantojumam attiecībā uz nodarbinātību un ekonomisko izaugsmi, vienlaikus veicinot lauku, nomaļo vai mazāk attīstīto teritoriju attīstību.

Labās atsauksmes ļauj izdarīt secinājumus, ka saturs ir nozīmīgs un mācību kurss attīstāms tālāk un integrējams mūžizglītības piedāvājumā.

Pēc testēšanas un novērtēšanas mācību kursa saturs tiks atbilstoši papildināts un būs publiski pieejams SPECHALE mājaslapā https://www.spechaleerasmus.eu/.

 

Par SPE.C.H.A.L.E. projektu

SPE.C.H.A.L.E. ir ERASMUS+ programmas projekts, kurā sadarbojas septiņi partneri no piecām Eiropas valstīm - Portugāles, Itālijas, Latvijas, Horvātijas un Francijas.

 

Jautājumiem: Projekta SPECHALE vadītāja Vidzemes plānošanas reģionā Lienīte Priedāja-Klepere, lienite.priedaja@vidzeme.lv.

30.06.2021

Notikumi

«Aprīlis 2024»
POTCPSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930