Lauku ģeomātikas informācijas sabiedrības iniciatīva PLUS (GRISI PLUS)Pašvaldību speciālisti diskutē par zīmolvedības un mārketinga risinājumiem vietas pievilcības veicināšanai
Seminārā pulcējās pašvaldību un dažādu organizāciju pārstāvji. Kā arī uzstājās mārketinga un zīmolvedības speciālisti – Cēsu novada Komunikācijas nodaļas vadītājs Kārlis Pots, arhitekts un Toms Kokins, SIA „Intro Marketing” direktors Ivo Valdovskis un SIA „Karšu izdevniecība Jāņa sēta” IT projektu vadītājs Visvaldis Gercāns. Gandrīz nevienai Vidzemes pašvaldībai līdz šim nav izstrādāta atsevišķa zīmolvedības stratēģija. Kā atzina semināra dalībnieki, konkrēta mārketinga stratēģija parasti ir izveidota tūrisma aktivitātēm pašvaldībās, jo tūrisms ir tas, kas piesaista apmeklētājus. Iemesls zīmovedības stratēģijas neesamībai ir datu un izpētes trūkums. Viens no datu veidiem ir ģeogrāfiska rakstura informācija. Piemēram, izpētot ģeogrāfiski attēlotu pašvaldības teritorijas ceļu un ielu tīklojumu, apbūvi vai dabas resursu esamību, iespējams izdarīt secinājumus par tās pozitīvajām pusēm un iespējām. Tādejādi, balstoties uz ģeogrāfiskajiem datiem un izmatojot ģeomātikas rīkus, var rast pamatu zīmolvedības stratēģijas izstrādei. *Ģeomātika ir zinātnes virziens, kas balstīts uz ģeotelpiskās informācijas ieguvi, apstrādi un izmantošanu. Seminārs notika projekta „Lauku ģeomātikas informācijas sabiedrības iniciatīva PLUS” (GRISI PLUS) projekta ietvaros. Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un to realizē programmas „Interreg IVC” ietvaros. Grisi Plus mērķis ir, palielinot ģeogrāfiskās informācijas un ģeomātikas instrumentu izmantošanu, veicināt lauku reģiona ekonomisko attīstību un teritorijas pievilcības veidošanu. |
|