Livonijas kulinārajā mantojumā balstīta tūrisma produkta izveide un popularizēšana (LIVONIJAS KULINĀRAIS CEĻŠ)

Gastronomijas tūrisma piedāvājums “Livonijas garša” ieinteresē Vācijas iedzīvotājus ciemoties Vidzemē

85. starptautiskajā pārtikas, lauksaimniecības un dārzkopības izstādē “Zaļā nedēļa”, kas no 17. līdz 26. janvārim risinājās Vācijas galvaspilsētā Berlīnē, berlīnieši un pilsētas ciemiņi Latvijas kopstendā varēja nogaršot Latvijā gatavotus gardumus, iepazīt prasmīgus saimniekus, amatniekus, vairāk uzzināt par tūrisma iespējām Latvijā, arī Vidzemē. Par tām vairāk stāstīja Latvijas lauku tūrisma asociācijas "Lauku ceļotājs" un Vidzemes plānošanas reģiona pārstāves.

Nozīmīgajā pārtikas un lauksaimniecības izstādē Latvijas stendā pulcējās daudz interesentu, kuri vasarā plānojuši doties uz Baltiju un Somiju. Viņi  labprāt uzklausīja ieteikumus par to, ko Latvijā interesantu var redzēt, kur garšīgi paēst un kur pārnakšņot. Vidzemes plānošanas reģiona pārstāves aicināja izstādes viesus ciemoties Vidzemē, informēja par iespējām atpūsties, tūristu mītņu piedāvājumu, mudināja klātienē iepazīt gardēžu tūrisma ceļu "Livonijas garša" ar tā ceļa posmu Vidzemē un Dienvidigaunijā "Taste Hanseatica".

Vidzemes plānošanas reģiona pārstāves (no kreisās) Zane Kaķe un Lienīte Priedāja-Klepere Latvijas kopstendā izstādē “Zaļā nedēļa” Berlīnē.

Vidzemes plānošanas reģiona tūrisma eksperte Lienīte Priedāja – Klepere uzsver: “Vācijā interese par Latviju kā tūrisma galamērķi ir ļoti liela, tālab jau pagājušajā gadā “Zaļajā nedēļā” iepazīstinājām berlīniešus un citu valstu ciemiņus ar gastronomijas tūrisma piedāvājumu Latvijā un Igaunijā “Livonijas garša”. Vācija ir izcelta kā augsti prioritārais tūrisma mērķa tirgus arī Latvijas Tūrisma mārketinga stratēģijā, tāpēc izstādē esam jau otro gadu pēc kārtas, popularizējot arī kulināros ceļus “Livonijas garša” un “Taste Hanseatica” un sniedzot savu artavu tūristu piesaistei no Vācijas Vidzemē.” 

Starptautiskās izstādes “Zaļā nedēļa” apmeklētāji, iepazīstot gastronomijas tūrisma piedāvājumu “Livonijas garša”.

“Zaļās nedēļas” viens no galvenajiem tematiem bija klimata pārmaiņas un to postošo seku mazināšana. Tas atspoguļojās arī izstādē, reklamējot  ilgtspējīgu, videi draudzīgu ražošanu un dabas resursu saglabāšanu. Vērienīgajā pasākumā veiksmīgi iekļāvās arī “Livonijas garša” un “Taste Hanseatica” piedāvājums, kur apvienotas viesmīlības pieturvietas – krodziņi, restorāni, kafejnīcas un mazie pārtikas ražotāji, kas spēj ciemiņiem no tuvām un tālām zemēm piedāvāt cienastu, kas gatavots, izmantojot pašu zemē izaudzēto un savākto, savienojot senās tradīcijas ar jaunām iespējām. To var raksturot kā tīru, svaigu un godīgu.

Latvijas kopstendā sanākušajiem gardumus nogaršot un iegādāties piedāvāja arī saimnieki, kuri ir iesaistījušies gardēžu tūrisma ceļā “Livonijas garša”. Viņu vidū no Vidzemes bija uzņēmums “55 mārītes” ar ārstniecības augu tējām un bišu drava "Kalnu Medus" ar dažādiem medus izstrādājumiem.  

Projekts "Livonijas kulinārais ceļš" tiek īstenots "Interreg Estonia-Latvia" programmas ietvaros no Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF). Projekta kopējais ERAF finansējums - 900 820,65 EUR. Vairāk informācijas: https://ej.uz/Cels_LivonijasGarsa. Šis raksts atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Informāciju sagatavojusi: Zane Kaķe, kulinārā ceļa “Livonijas garša” sabiedrisko attiecību speciāliste, Vidzemes plānošanas reģions, zane.kake@vidzeme.lv, tālr.: +371 29334753, www.vidzeme.lv.

28.01.2020

Notikumi

«Februāris 2020»
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829