Livonijas kulinārajā mantojumā balstīta tūrisma produkta izveide un popularizēšana (LIVONIJAS KULINĀRAIS CEĻŠ)

 

Foto: K.Kurcēns

Ēdienam vienmēr bijusi nozīmīga loma, veidojot tūrisma produktus un plānojot tūrisma maršrutus. Tomēr līdz šim tas galvenokārt saistījies ar nepieciešamību nodrošināt tūristus ar maltīti, neizceļot gastronomiju, kā īpašu vietējās kultūras sastāvdaļu.

Pēdējos gados gastronomijas tūrismam pievērsta īpaša uzmanība, atzīstot tā nozīmīgo pievilcības spēku tūristu galamērķu izvēlēs.  Ēdiens tiek uztverts, kā viens no galvenajiem  vietējās kultūras veidojošiem elementiem, kas padara galamērķi unikālu un izceļ tā identitāti.

Balstoties uz vēsturisko mantojumu un tradīcijām Livonijas teritorijā, projekta “Livonijas kulinārais ceļš” ietvaros tiks stiprināta  vienota kulinārā mantojuma identitāte un attīstīts gastronomiskā tūrisma piedāvājums  Latvijas un Igaunija teritorijā, radot priekšnosacījumus teritorijai kļūt par pievilcīgu gastronomiskā tūrisma galamērķi ārvalstu un vietējiem apmeklētājiem.  Tiks veidots jauns kulinārais maršruts, kas balstīts uz Livonijas ceļu - iekļaujot reģionālo Via Hanseatica kulināro maršrutu „TasteHanseatica” un zīmolu „Latviešu virtuve”, kas apvieno vietas, kur ēdienkartē nobaudāmi vismaz trīs latviešu ēdieni.

Maršrutu popularizēsim pašmāju un ārvalstu viesiem kā interesantu tūrisma galamērķi, izceļot gan vienojošās un kopīgās iezīmes, gan unikalitāti un atšķirīgo. Uzlabojot sadarbību starp mazajiem pārtikas ražotājiem un ēdinātājiem Latvijas un Igaunijas laukos, tiks veicināta vietēji audzēto pārtikas izejvielu izmantošana. Projekts izveidos reģionālos sadarbības tīklus starp tūrisma/ēdināšanas uzņēmumiem un vietējiem pārtikas ražotājiem/zemniekiem.

Livonijas kulinārajā ceļā tiks iesaistīti tikai tie pārtikas ražotāji un ēdinātāji, kuri seko vietējām pārtikas audzēšanas un ēdiena gatavošanas tradīcijām, jo projektā vēlamies izcelt reģionu vietējo virtuvi, kuras īpašās iezīmes radušās Livonijas laikos.

 

 

Nosaukums

Livonijas kulinārajā mantojumā balstīta tūrisma produkta izveide un popularizēšana 

Abreviatūra

LIVONIJAS KULINĀRAIS CEĻŠ

Vadošais partneris

Igaunijas Lauksaimniecības un tirdzniecības kamera (Igaunija)

Programma Interreg Estonia – Latvia 2014-2020

Partneri

  1. Igaunijas Lauku tūrisma asociācija (Igaunija)
  2. Latvijas Lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs" (Latvija)
  3. Vidzemes plānošanas reģions (Latvija)
  4. Jõgeva pašvaldības attīstības  un uzņēmējdarbības centrs (Igaunija)
  5. Tartu pašvaldības tūrisma organizācija (Igaunija)
  6. Valgas pašvaldības attīstības aģentūra (Igaunija)

Mērķis

  1. Stiprināt vienotu kulinārā mantojuma identitāti veidojot „Livonijas kulinārais ceļš” tūrisma produktu, kas balstīts uz vēsturisko mantojumu un tradīcijām Livonijas teritorijā, iesaistot pārtikas ražotājus un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus no Latvijas un Igaunijas;
  2. Uzlabot pārrobežu sadarbību starp tūrisma un ēdināšanas uzņēmumiem un  vietējiem pārtikas ražotājiem, kas ģeogrāfiski atrodas vēsturiskās Livonijas teritorijā;
  3. Veicināt teritorijas kā gastronomiskā tūrisma galamērķa atpazīstamību starp vietējiem un ārvalstu viesiem;
  4. Izveidot ViaHanseatica reģionālo gastronomiskā tūrisma piedāvājumu – TasteHanseatica maršrutu.

Pasākumi

  • Kulināro maršrutu izstrāde, balstoties uz Livonijas kulināro mantojumu. Aktivitāte iekļaus kritēriju izveidi, kas nepieciešami, lai izvēlētos maršrutā iesaistītos dalībniekus (pārtikas ražotājus, tūrisma un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus). TasteHanseatica reģionālā maršruta izveide un ViaHanseatica kulinārā mantojumu veicināšana;
  • Kapacitātes stiprināšana, tūrisma/ēdināšanas pakalpojumu sniedzēju un pārtikas ražotāju sadarbības veicināšana. Izglītojoši semināri un pavāru meistarklases kulinārajos maršrutos iesaistītajiem
  • Dalībniekiem. Sadarbības grupas starp vietējiem pārtikas ražotājiem un ēdinātājiem. Tiks apkopota un izplatīta praktiska informācija, piemēram, ēdienu receptes;
  • Mārketinga pasākumi un informācijas pieejamības nodrošināšana. Rokasgrāmatas izveidošana tūrisma/ēdināšanas uzņēmējiem un vietējo produktu ražotājiem par produktu veidošanu, kas balstīta uz vietējo kulināro mantojumu.

Rezultāti

  • Veicināta uz vietējām tradīcijām balstīta kulinārā  tūrisma attīstība visā programmas teritorijā;
  • Izstrādāti vienoti kritēriji vietējo produktu ražotājiem un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem;
  • Izveidots sadarbības tīkls starp reģionālajiem tūrisma/ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem un vietējo produktu ražotājiem. 

Budžets

Projekta kopējais budžets –  1 059 789 EUR
Projekta kopējais ERAF finansējums - 900 820,65 EUR
VPR budžets – 340 393,00 EUR (no projekta kopējā budžeta)

Ieviešanas laiks

01.05.2017 - 30.04.2020

Kontaktpersona

Lienīte Priedāja-Klepere 

“Livonijas kulinārais ceļš” projekta vadītāja

Tel. +371 26133028

lienite.priedaja@vidzeme.lv

Projekta mājaslapa

https://estlat.eu/en/estlat-results/livonian-culinary-route.html

Notikumi

«Februāris 2020»
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829