Jaunumi

1.-2.decembrī Vidzemes skolu dabaszinātņu skolotāji devās jau otrajā pieredzes apmaiņas braucienā, ar mērķi aplūkot, kā Vidzemē pēc ERAF aktivitātes „3.1.3.1. Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana” projektu īstenošanas mācību darbā tiek pielietoti jauniegūtie materiāltehniskie līdzekļi un pedagogu zināšanas, un kā skolas veido dažādu iniciatīvu mijiedarbību, lai uzlabotu dabaszinātņu apguvi. Šī brauciena laikā skolotāji viesojās Valmieras pilsētas, Rūjienas, Naukšēnu un Valkas novadu skolās.

Pieredzes brauciens tika iesākts, apmeklējot jauno Vidzemes augstskolas inženierzinātņu kompleksu, kas tapis ERAF īstenotā projekta „Vienota, moderna un personām ar funkcionāliem traucējumiem piemērota prioritāro studiju virzienu studiju kompleksa izveide Vidzemes Augstskolā” ietvaros. Augstskolas akadēmiskais un zinātņu prorektors Visvaldis Valtenbergs un Inženierzinātņu fakultātes dekāns Arnis Cīrulis iepazīstināja ar augstskolu, kā arī pievērsās jautājumam par nepieciešamām skolēnu prasmēm un kompetencēm, lai veiksmīgāk uzsāktu studiju procesu. Kā atzina V.Valtenbergs, trīs nozīmīgākās problēmas, ar kurām aizvien vairāk nākas saskarties jaunuzņemto studentu vidū ir fiziskās veselības pasliktināšanās, uzmanības noturēšanas grūtības, kā arī solījumu turēšanas/atbildības sajūtas trūkums. Skolotāji izmantoja iespēju arī aplūkot jaunizbūvēto inženierzinātņu kompleksu un iepazīties ar moderno tehnoloģiju aprīkojumu augstskolā.

Valmieras Viestura vidusskolā skolotāji ar lielu interesi klausījās Eko skolas koordinatores Sarmītes Balodes stāstītājā par skolas darbošanos vides izglītības jomā, integrējot dažādas ar vides jautājumiem saistītas tēmas vairākos mācību priekšmetos.

Par vienu no šī brauciena pārsteidzošāko objektu dalībnieki atzina Valmieras Valsts ģimnāziju. Skolas dabaszinātņu skolotājas dalījās informācijā par skolā izveidoto Jauno biologu un mediķu skolu, Jauno fiziķu skolu, Jauno ķīmiķu skolu, kā arī par Matemātikas skolu, kuras tiek organizētas, lai darbotos ar tiem skolēniem, kuriem ir daudz padziļinātāka interese par dabaszinātnēm. Kā uzsvēra Jauno fiziķu skolas koordinatore, Valmieras Valsts ģimnāzijas fizikas skolotāja Inese Purmale, skolēniem ir jādod iespēja redzēt tālāk un plašāk, un tad arī būs daudz labāki rezultāti. Šajās aktivitātēs iesaistās ne tikai Valmieras Valsts ģimnāzijas skolēni, bet arī skolēni no citām Valmieras, kā arī tuvāko novadu skolām. Brauciena dalībniekiem skolas pārstāvji deva iespēju aplūkot izstāžu zāli ledus pagrabā, skolas bibliotēku un austuvi, kā arī skolas teritorijā izveidoto dabas taku, observatoriju, kā arī praktiski darboties 3-D klasē.

Brauciena otrajā dienā dalībniekus patīkami pārsteidza Rūjienas vidusskola. Skolas bioloģijas skolotāja Līga Āboltiņa–Žīgure dalījās pieredzē ar balsošanas iekārtu izmantošanu stundās, kā arī par citiem stundās izmantojamiem materiāltehniskajiem līdzekļiem. Taču vislielāko interesi pasākuma dalībniekos izraisīja skolotājas stāstītais un rādītais par Vides spēlēm, kuras Rūjienas vidusskolā izstrādā un spēlē jau vairākus gadus. Pārsteidza skolotājas degsme, daloties pieredzē, kā arī viņas vēlēšanās dalīties ar sagatavotajiem materiāliem ar saviem kolēģiem no citām Vidzemes skolām. Rūjienas vidusskolā bija iespēja ielūkoties, kā skolēni fizikas stundā veic praktisko darbu, savukārt pašiem skolotājiem bija sagatavots ķīmijas praktiskais laboratorijas darbs. Fizikas praktisko darbu aplūkot bija iespējams arī Naukšēnu vidusskolā, kas no līdz šim apskatītajām skolām atšķīrās ar to, ka šajā skolā fizikas, ķīmijas un bioloģijas praktiskie darbi tiek veikti vienā apvienotā laboratorijā.

Pēdējā no brauciena laikā apmeklētajām skolām bija Valkas ģimnāzija, kas bija parūpējusies par ļoti pārdomātu un strukturētu vizīti. Valkas novada pašvaldības Izglītības, kultūras, sporta un jaunatnes nodaļas vadītājs Rolands Rastaks iepazīstināja ar situāciju izglītībā Valkā kopumā, savukārt skolas direktore Lilita Kreicberga iepazīstināja ar skolu. Par skolas aktivitāti dažādos vides projektos pieredzē dalījās direktores vietniece mācību darbā Gunita Gindra. Valkas ģimnāzija nodrošināja skolotājiem iespēju piedalīties stundu vērošanā, piedāvājot atklātās matemātikas un bioloģijas stundas, kā arī mehānikas pulciņa nodarbību.

Mājupceļā brauciena dalībnieki paviesojās Strenču psihoneiroloģiskās slimnīcas muzejā, iepazīstoties ne tikai ar Strenču novada vēsturi, bet arī ar slimnīcas vēsturi un dažādajām ārstēšanas metodēm laika griezumā.

Gluži kā iepriekšējā braucienā, arī pēc šī brauciena tika saņemti vērtējumi, ka šāda veida pieredzes iegūšana ir ļoti noderīga ne tikai lai palūkotos, kā strādā kolēģi citās Vidzemes skolās, bet arī lai gūtu jaunas idejas un ierosinājumus savam tālākajam ikdienas darbam. Nākamais pieredzes apmaiņas brauciens tiek plānots provizoriski 2015.gadā aprīlī, cerot iepazīties tuvāk ar Madonas, Cēsu, Ērgļu un tiem tuvāko novadu skolām. Saņemt sīkāku informāciju par pieredzes apmaiņas pasākumiem, kā arī tiem pieteikties, var rakstot uz e-pastu maija.rieksta PIE vidzeme PUNKTS lv.

Pieredzes apmaiņas braucieni dabaszinātņu skolotājiem tiek organizēti ESF, ERAF un KF projekta „Tehniskā palīdzība Vidzemes plānošanas reģiona ES fondu informācijas centra darbībai” (vienošanās Nr. VSID/TP/CFLA/11/03/003) ietvaros.

09.12.2014

Notikumi

«Maijs 2024»
POTCPSSv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031