Sabiedriskā transporta jaunumiNo 1.janvāra 2019.gadā tiks mainīta minimālā braukšanas maksa reģionālās nozīmes reisos uz un no republikas nozīmes pilsētām un reģionālās nozīmes attīstības centriem. Braucot uz vai no republikas nozīmes pilsētas, tostarp arī Valmieras, tā būs 70 centi, bet braucot uz vai no reģionālās nozīmes attīstības centra – 60 centi. Kā informē valsts SIA “Autotransporta direkcija”, paredzamais minimālais braukšanas maksas pieaugums ir samērā neliels – 10 līdz 20 centi. Atbilstoši Sabiedriskā transporta padomes lēmumam minimālā maksa braucieniem reģionālās vietējās nozīmes autobusos uz/no pieturvietām Rīgā būs viens eiro līdzšinējo 80 centu vietā. Minimālā braukšanas maksa uz/no pieturvietām republikas nozīmes pilsētās Daugavpilī, Jēkabpilī, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā un Ventspilī noteikta 70 centi līdzšinējo 60 centu vietā. Attīstības centru (Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Bauska, Cēsis, Dobele, Gulbene, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Ogre, Preiļi, Saldus, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums, Valka) pieturvietās minimālā braukšanas maksa būs 60 centi līdzšinējo 50 un 55 centu vietā. Tādējādi, ja šobrīd brauciens uz vai no republikas nozīmes pilsētas maksā 70 centus vai vairāk, arī jaunajā gadā braukšanas maksa saglabāsies nemainīga. Savukārt pasažieri, kuri maksā par braucienu 60 centus, piemēram, braucot no Valmieras līdz SIA “VTU Valmiera” ar reģionālas nozīmes autobusu, no 2019.gada 1.janvāra maksās 70 centus. Tāpat arī attīstības centru teritorijās – ja šobrīd brauciens reģionālajā autobusā uz vai no attīstības centra maksā 60 centus un vairāk, tad arī turpmāk maksa saglabāsies līdzšinējā, bet pasažieri, kuri par braucienu šobrīd maksā 50 vai 55 centus, nākamgad maksās 60 centus. Braukšanas maksas izmaiņas SIA “VTU Valmiera” autobusos skatāmas uzņēmuma mājaslapā vtu-valmiera.lv. Braukšanas maksa pārējos vietējās nozīmes maršrutu posmos un reģionālajos starppilsētu maršrutos nemainīsies. Izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem, nemitīgi pieaug, braucēju skaits autobusos katru gadu samazinās (izņemot prognozes par 2018.gadu), savukārt maksa par braucienu reģionālās nozīmes autobusos ir saglabāta nemainīga vairākus gadus – tas ir viens no iemesliem, kāpēc valsts budžeta līdzekļi, kas atvēlēti sabiedriskajam transportam, nav pietiekami. Lai saglabātu sabiedriskā transporta biļešu maksu, maršrutu un reisu skaitu līdzšinējā apmērā un būtu iespējams kompensēt pārvadātājiem zaudējumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, minimālās maksas palielināšana attiecīgajos reģionālās nozīmes maršrutos ir piemērotākais risinājums šī brīža situācijā. Nosakot braukšanas maksu, tiek ņemti vērā ne tikai izdevumi un iedzīvotāju pirktspēja, bet arī tas, ka sabiedriskais transports pilda sociālo funkciju un nodrošina iedzīvotāju mobilitāti. Tādēļ braukšanas maksa, tostarp minimālā braukšanas maksa, ir zemāka nekā faktiskās izmaksas, starpību starp izmaksām un ieņēmumiem no pasažieru biļetēm dotē valsts. Kopumā pārvadātāju ieņēmumi veido vien 50% no kopējām sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksām. Izmaiņas noteiktas saskaņā ar šī gada 1.jūnijā Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu. Pēc valsts SIA “Autotransporta direkcija” sniegtās informācijas sagatavoja: Zane Bulmeistare SIA „VTU Valmiera” 21.12.2018
|
|