Baltijas transporta loks (Baltic Loop)

 

Baltijas jūras reģiona attīstība ir atkarīga no labi izveidotiem transporta savienojumiem (preču un pasažieru transportam). Šo atkarību vēsturiski ietekmē veicamie attālumi, pastāvošie ģeogrāfiskie šķēršļi un attālo teritoriju novietojums Eiropas Ziemeļaustrumos.

 

Mūsdienīgs un attīstīts transporta tīkls un vienota mobilitātes sistēma ir kļuvuši par noteicošiem faktoriem, lai nodrošinātu reģiona labklājību, izaugsmi un attīstību. Klimata pārmaiņas mudina attīstīt ilgtspējīgas, CO2 emisiju mazietilpīgākas alternatīvas esošajiem transporta risinājumiem.

Globālā konkurence pieprasa ātrāku savienojuma laiku visā Centrālbaltijas teritorijā. Šobrīd novērojama  vairāku transporta koridoru nevienlīdzīga attīstība: Austrumu-Rietumu koridora attīstība atpaliek no Ziemeļu-Dienvidu savienojumiem.        

Projekta Baltic Loop partnerība apvienos spēkus, lai uzlabotu preču un pasažieru ceļošanas laiku starp trim projekta definētiem CentrālBaltijas reģiona koridoriem (Ziemeļu, Vidējā un Dienvidu), tādējādi padarot koridorus pievilcīgākus jaunu uzņēmumu piesaistei un inovāciju attīstībai.

lasīt vairāk...

Aicinām iepazīties ar pēdējo projekta Baltic Loop (www.balticloop.eu) ziņu lapu, kas ļauj ērtā un efektīvā veidā iepazīties ar projekta aktivitātēm pēdējo mēnešu laikā. Lasiet par veikto pētījumu un iepazīstieties ar secinājumiem par to, kādi šķēršļi identificēti katrā no transporta koridoriem Baltijas jūras reģiona teritorijā. Veikta rūpīga izpēte, un komandas rīcībā ir gan kvantitatīvi, gan kvalitatīvi dati.  Pilnīgs datu kopums palīdz iegūt pilnīgu priekštatu par apstākļiem konkrētajos koridoros (Ziemeļu, Dienvidu, Vidējā, kā arī koridoru izejas punktos), lai piemeklētu atbilstošākos risinājumus šķēršļu novēršanai, kas šobrīd traucē uzturēt vienmērīgu transporta plūsmu kravas un pasažieru pārvadājumiem. 29.09.2020


Septembra vidū Vidzemes plānošanas reģions organizēja tiešsaistes semināru “SATIKSME UN DATI. Ko varam iegūt? Kā to izmantot?”, aktualizējot datu nozīmi transporta nozares attīstībā, kā arī ieskicējot, kā praktiski iespējams datus iegūt, ar kādām metodēm tos apkopot, kā arī – kā tos jēgpilni izmantot. Tiešsaistes seminārs pulcēja aptuveni 50 dalībniekus, kuriem bija iespēja uzklausīt četru zinošu nozares speciālistu pieredzi par datu izmantošanas iespējām. Piedāvājam noskatīties semināra video ierakstus, kā arī caurskatīt lektoru prezentācijas.

23.09.2020

Vidzemes plānošanas reģions aicina interesentus pieteikties tiešsaistes semināram “SATIKSME UN DATI. Ko varam iegūt? Kā to izmantot?”, kas notiks 15. septembrī no plkst. 10.00 līdz plkst. 13.00 tiešsaistes platformā ZOOM.

Semināra programmā: kāpēc nepieciešami atvērtie dati, kāds ir to potenciāls transporta nozarē; kādas ir satiksmes modelēšanas iespējas, izmantojot pašvaldību rīcībā esošos datus; kā iedzīvotājus iesaistīt datu vākšanā; kā ar datiem veidot mūsdienīgu pilsētu, Jelgavas piemērs.

Semināra mērķis ir aktualizēt datu nozīmi transporta nozares attīstībā, akcentējot datu analīzes iespējas, kā arī sniedzot ieskatu, kur datus meklēt, kā tos apkopot un ar kādām metodēm to vislabāk darīt. 

07.09.2020

Aktualizējot datu nozīmi transporta nozares attīstībā,  Vidzemes plānošanas reģions 15. septembrī plkst.10.00 interesentus aicina piedalīties tiešsaistes seminārā “SATIKSME UN DATI. Ko varam iegūt? Kā to izmantot?”. 

Semināra mērķis ir akcentēt iespējas, kuras piedāvā datu analīze, vienlaikus aktualizējot diskusiju par to, vai zinām, kur datus meklēt, kā tos iegūt un ar kādām metodēm tos var apkopot. Seminārā būs iespēja uzzināt vairāk par teorētiskajiem aspektiem, kā arī iepazīt praktiskus datu ieguves un izmantošanas pieredzes stāstus no Latvijas pilsētām. Detalizēta pasākuma programma drīzumā sekos.

31.08.2020

Līdz 2020. gada beigām Vidzemes plānošanas reģionā tiks izstrādāta Via Hanseatica tūrisma un transporta koridora attīstības vīzija 2030. Sagaidāmais rezultāts – telpiskās attīstības plānošanas dokuments, kas palīdzētu uzlabot pasažieru un tūristu plūsmu Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā. Tas ļautu ne tikai apzināt potenciālos risinājumus, kā uzlabot reģiona pievilcību pārvietošanās kontekstā, bet vienlaikus sniegtu arī praktiskus priekšlikumus, kā samazināt ceļā pavadīto laiku un uzlabot pasažieru, tostarp tūristu piekļuvi koridoram no iekšzemes.

20.08.2020

Noslēgusies aptauja, kuras laikā par šī brīža situāciju izjautāti tie, kas strādā ar kravu un pasažieru jautājumiem trīs transporta koridoros - Ziemeļu, Vidējā un Dienvidu. Aptauja veikta, lai izvērtētu transporta pakalpojumu kvalitāti, pieejamību un attīstības potenciālu norādītajā transporta koridora posmā, kā arī, lai identificētu vietas un galvenos šķēršļus, kas kavē pilna potenciāla sasniegšanu kravu un pasažieru transportēšanas jomā. Par tās galvenajiem rezultātiem, tai skaitā ierosinājumiem, kas varētu stimulēt plūsmas uzlabošanos, aicinām iepazīties projekta izdotajā ziņu lapā.

31.03.2020

Vidzemes plānošanas reģions ir sniedzis ieguldījumu projekta “Baltic Loop” definēto transporta koridoru izpētē un kopā ar Rīgas plānošanas reģionu apkopojis to transporta pakalpojumu sniedzēju viedokli, kas strādā Dienvidu koridora Orebro-Rīga-Sanktpēterburga 160 kilometrus garajā posmā Rīga-Valmiera-Valka.

Aptauja veikta, lai izvērtētu transporta pakalpojumu kvalitāti, pieejamību un attīstības potenciālu norādītajā transporta koridora posmā, kā arī, lai identificētu vietas un galvenos šķēršļus, kas kavē pilna potenciāla sasniegšanu kravu un pasažieru transportēšanas jomā.

Rezultāti tiks izmantoti, lai sniegtu priekšlikumus, kā uzlabot satiksmi konkrētos transporta koridoros, neveicot apjomīgas investīcijas infrastruktūras uzlabošanā, bet īstenojot dažādas ne-tehniskas aktivitātes (izmaiņas normatīvajos aktos, maršrutu un laika grafiku reorganizēšana, infrastruktūras izmantošanas shēmas pārplānošana u.c.). Līdzīga izpēte notikusi arī pārējos transporta koridoros Baltijas jūras reģionā. 31.03.2020


Īsi pirms gadu mijas pārrobežu projekts “Baltic Loop” vēlas pastāstīt, kādas aktivitātes projekta partnervalstīs īstenotas, stāstot par projekta mērķi un nozīmību interesentiem, vienlaikus aicinot tos kopdarboties, lai apzinātu problēmas un meklētu tām dažādus praktiski lietojamus atrisinājumus (pieļaujami gan tehniskas dabas, gan arī cita veida risinājumi) pasažieru un kravu pārvadājumu uzlabojumiem noteiktā teritorijā.

Partnerība pēdējos mēnešus aktīvi organizējusi pašmāju projekta idejas atklāšanas pasākumus, ieinteresējot ne vienu vien nozares spēlētāju, ņemot vērā projekta ambiciozo mērķi. 23.12.2019


Vidzemes plānošanas reģions pēdējos gadus mērķtiecīgi strādā pie transporta nozares attīstības jautājumiem, t.sk. aktualizējot diskusiju par alternatīviem risinājumiem mobilitātes nodrošināšanai iedzīvotājiem reģionos.

Š.g. 16. oktobrī Līgatnē (Zeit, Gaujas ielā 4) tiks organizēts seminārs-darbnīca, rosinot pašvaldību un transporta speciālistus saskatīt radošu mobilitātes risinājumu potenciālu ikdienas darbā.

02.10.2019

Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldību attīstība lielā mērā ir atkarīga no transporta infrastruktūras un tās saimnieciskas un ilgtspējīgas izmantošanas un attīstīšanas. Tas ir liels izaicinājums vietējām pašvaldībām un reģionam kopumā. Arī pasaulē mūsdienīgs un attīstīts transporta tīkls un vienota mobilitātes sistēma ir kļuvuši par noteicošiem faktoriem, lai nodrošinātu reģionu labklājību, izaugsmi un attīstību.

Projekta BALTIC LOOP  partnerība apvienos spēkus, lai uzlabotu preču un pasažieru ceļošanas laiku starp trim projekta definētiem CentrālBaltijas reģiona koridoriem (Ziemeļu, Vidējā un Dienvidu), tādējādi padarot koridorus pievilcīgākus jaunu uzņēmumu piesaistei un inovāciju attīstībai.Izdodot starptautisku ZIŅU LAPU (tā lasāma angļu valodā), partnerība SKAIDRO tēmas aktualitāti, kā arī IEPAZĪSTINA ar iecerēto mērķi un attiecīgi aktivitātēm, kuras plānotas, lai UZLABOTU kravu un pasažieru pārvadājumus konkrētajos transporta koridoros.

27.09.2019

2019. gada 17. septembrī Vidzemes plānošanas reģions un Rīgas plānošanas reģions piedalījās MadCity seminārā jeb praktiskajā darbnīcā “Mobilitātes punkti Latvijā – stratēģiska ilūzija vai lielā reģionu iespēja?”

Pasākumā pulcējās speciālisti un eksperti, kas ikdienā ir atbildīgi par mobilitātes plānošanu, veicināšanu un īstenošanu Latvijā, tai skaitā pasākumā piedalījās arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Ņemot vērā plašo nozarē iesaistīto pārstāvniecību auditorijā, tā bija lieliska iespēja pastāstīt par nesen Latvijā uzsāktā Interreg Centrālās Baltijas programmas projekta “Baltijas transporta loks (BALTIC LOOP)” plāniem, kas aktualizē līdzīga rakstura problemātiku. 21.09.2019


Notikumi

«Oktobris 2020»
POTCPSSv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031