Jaunumi Vidzemē

Vidzemes plānošanas reģions pēc Satiksmes ministrijas lūguma apkopo pašvaldību viedokli par taksometru pārvadājumiem Vidzemē. Mērķis ir apzināt pašreizējo situāciju, dot tās novērtējumu un priekšlikumus šī pārvadājumu veida administrēšanas uzlabošanai.

 

Šobrīd Satiksmes ministrija izvērtē spēkā esošo regulējumu vieglo taksometru pārvadājumu jomā un gatavo informatīvo ziņojumu iesniegšanai Ministru kabinetā  par priekšlikumiem sistēmas pilnveidei.

Esošā kārtība nosaka, ka taksometru pārvadājumu jomā saistošos noteikumus izdod un licences izsniedz pašvaldības un to darbība robežojas konkrētās pašvaldības administratīvās teritorijas ietvaros. ņemot vērā taksometru darbības specifiku, lai taksometru vadītāji varētu veikt savu darbību, tiem nepieciešams liels skaits licenču.

Lai atvieglotu uzlikto slogu, starp iesaistītajām pusēm panākta vienošanās, ka ir nepieciešams mainīt licenču izsniegšanas kārtību, nosakot, ka licences izsniedz 9 republikas pilsētas un plānošanas reģioni. Tāpat plānots noteikt minimālās prasības taksometru pārvadājumiem valsts līmenī.

10. septembrī Vidzemes plānošanas reģions rīkoja tikšanos ar pašvaldību pārstāvjiem, lai apkopotu informāciju par ierosinājumiem jomu regulējošo normatīvo aktu izmaiņām.

Tikšanās laikā dalībnieki vienojās, ka taksometru pārvadājumu jomas normatīvo aktu izmaiņas ir nepieciešamas, un pamatjautājumi saskan ar Satiksmes ministrijas rīkotajās sanāksmēs un darba grupās skatītajām aktualitātēm par taksometru licencēšanu, taksometru vadītāju kompetenci, taksometru vadītāju piekļuvi tirgum pārkāpumu fiksēšanas gadījumā u.t.t.

Pašvaldības neiebilst pārvadātāju licencēšanas funkcijas izpildes nodošanu plānošanas reģioniem, jo paplašinātos taksometru pakalpojumu sniegšanas teritorija līdz visa reģiona robežām.

Tāpat diskusijas laikā secināts, ka nepieciešams noteikt vienotas minimālās prasības taksometru pakalpojumu sniedzējiem, jo patlaban ir ļoti atšķirīgs šā pakalpojuma sniegšanas kultūras līmenis gan taksometru stāvokļa, gan transportlīdzekļu vadītāju attieksmes, apģērba un arī valodu zināšanu līmenī. Kā arī normatīvajos aktos jāparedz taksometru pārvadājumu kontroles pastiprināšana (piemēram, par pakalpojumu sniegšanu bez licences vai licences kartītes, par taksometru stāvēšanu neatļautās vietās, par skaitītāju ieslēgšanu/neieslēgšanu pakalpojuma sniegšanas laikā u.t.t.); kontrolējošo institūciju atbildības sadalījums (t.sk., arī Valsts ieņēmumu dienesta tiesības, pienākumi un atbildība).

Vidzemes plānošanas reģiona skatījumā sarunas par normatīvo aktu grozījumiem varēs turpināties ar Latvijas Pašvaldību savienību, Satiksmes ministriju u.t.t., ņemot vērā trīs ieteikumus:

  • plānošanas reģioni ir iesaistāmi taksometru pārvadājumu jomas pārzināšanā, jo kopumā pašvaldībām nav iebildumu pret to;
  • normatīvajos aktos:
    • jādefinē dokumentu aprites nodrošināšanas nosacījumi;
    • jāparedz maksimālā iekāpšanas maksa taksometrā;
  • kā īpaši risināmais jautājums uzskatāms taksometru pārvadājumu kontroles nodrošināšana.

Papildu informācija: Lotārs Dravants, Sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs, Mob. +371 26359634, lotars.dravants PIE vidzeme PUNKTS lv , www.vidzeme.lv.

15.09.2015

Notikumi

«Maijs 2024»
POTCPSSv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031