Sabiedriskā transporta jaunumi

Vidzemes plānošanas reģions (VPR), komentējot 2019. gada 12. jūlija reģionālajā laikrakstā “Druva” (raksts: "Maksimāli saglabāt mobilitātes pieejamību") pausto VSIA Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāves Zanes Plones viedokli, vēlas atkārtoti norādīt, ka Vidzemes plānošanas reģionā patiešām plānots samazināt esošo sabiedriskā transporta mašrutu reisu skaitu par vismaz 150 reisiem. Šāds secinājums radies, salīdzinot ATD iesūtīto maršrutu reisu sarakstu ar pašreizējā maršruta tīklā esošajiem.Situāciju detalizēti skaidro VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa: “Nevaram nekomentēt laikrakstā “Druva” atspoguļoto ATD nostāju, kurā viņi pauž izbrīnu, kā nonācām līdz šādiem skaitļiem. Jāsaka, ka tas tika paveikts ar salīdzinoši vienkāršu un loģisku metodi – tika salīdzināti jaunie saraksti ar jau esošajiem.
15.07.2019
Iesaiste starptautiskā pārrobežu projektā “Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos (MARA)” ļaus Vidzemē testēt jaunu mobilitātes risinājumu – koplietošanas elektrisko velosipēdu sistēmu tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem gan pārvietošanās nolūkos, gan arī nelielu kravu pārvadājumiem. Šobrīd plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē. Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju. Daudz teritoriju Vidzemes plānošanas reģionā ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence  samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības. Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas, tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību.
11.07.2019
Vidzemes plānošanas reģions informē, ka otrdien, 9. jūlijā piedalīsies Sabiedriskā transporta padomē, kuras laikā notiks balsošana par plānotā atklātā konkursa izsludināšanu par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos ar autobusiem no 2021. gada līdz 2030. gadam. Vidzemes plānošanas reģiona (turpmāk tekstā - VPR) Attīstības padomes priekšsēdētājs Hardijs Vents organizācijas nostāju komentē, norādot, ka “pašreizējie konkursa nosacījumi nekādā mērā nav vērsti uz sabiedriskā transporta pakalpojuma pieejamības uzlabošanu vai vismaz saglabāšanu esošajā apmērā. Jau šobrīd ir skaidrs, ka tiks atkal samazināts maršrutu tīkls un iedzīvotāju mobilitāte tikai pasliktināsies. No informācijas, ko esam līdz šim saņēmuši, ir skaidrs, ka, līdz ar jauno pakalpojuma organizēšanu, piemēram, Vidzemē plānots esošo maršrutu tīklu samazināt par vismaz 150 reisiem, vietā neatstājot nekādu alternatīvu. Jā, daļā no reisiem nav daudz pasažieru, taču noņemt reisu – tas nav risinājums. Žēl, ka sabiedriskā transporta nozarē cilvēks ir vērtība pie noteikta pasažieru skaita transporta līdzeklī. Papildus tam, ir skaidri redzams, ka izvirzītās prasības potenciālajiem pakalpojuma sniedzējiem nav samērīgas. Stingra kritika jāizsaka par to, ka veidojot konkursa noteikumus nav bijuši iesaistīti nedz plānošanas reģiona pārstāvji, nedz pārvadātāji, kuru šī brīža paustie iebildumi ir pamatoti.”
05.07.2019
SIA “VTU Valmiera” informē, ka no 1.jūlija maršruta Madona-Valmiera reisam plkst.15.00 un maršruta Valmiera-Brenguļi-Valmiera reisam plkst.18.15 tiks mainīts autobusa atiešanas laiks.Tiks slēgts reiss Madona-Valmiera plkst.15.00, autobusam turpmāk izbraucot no Madonas plkst.15.08. Reiss Valmiera-Brenguļi-Valmiera plkst.18.15 tiks slēgts, atklājot jaunu plkst.18.20.Reisi tiek izpildīti darba dienās.
28.06.2019
Risinot transporta nozares izaicinājumus attālajos lauku apvidos, Vidzemes plānošanas reģions iesaistījies jauna starptautiska projekta īstenošanā, lai kopā ar citiem jau uzsāktiem transporta nozares projektiem kompleksi risinātu mobilitātes problēmas attālos Vidzemes lauku apvidos.Domājot par reālās vajadzībās balstītu risinājumu radīšanu, īpaša uzmanība tiks pievērsta iedzīvotāju līdzdalībai – tiks izstrādātas vadlīnijas iedzīvotāju iesaistei mobilitātes risinājumu plānošanas procesā, kas īpaši noderēs pašvaldībām, plānojot savu teritoriju attīstību. Arī pati projekta partnerība pirms inovatīvu mobilitātes risinājumu testēšanas projekta ietvaros veiks rūpīgu iedzīvotāju mobilitātes vajadzību kartējumu, nodrošinot plānotā risinājuma lietderības priekšizpēti.
13.06.2019
24.maijā Cēsīs uz kopsapulci un Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) kārtējo attīstības padomes sēdi pulcējās VPR pašvaldību vadītāji un deleģētie pārstāvji. Kopsapulces laikā klātesošie lēma par Burtnieku novada domes pārstāvja maiņu VPR Attīstības padomē, vienbalsīgi apstiprinot Burtnieku novada pašvaldības domes priekšsēdētāju Edvīnu Straumi turpmākajam darbam padomē.
28.05.2019
No 2016. gada līdz 2019. gadam Vidzemes plānošanas reģions īstenojis Interreg Baltijas jūras reģiona programmas projektu TENTacle, parādot, kādas ir Eiropas Savienības transporta pamattīkla (saukts par TEN-T*) koridoru izmantošanas iespējas un kā tas pozitīvi varētu ietekmēt reģionu attīstību.Projektu ieviešot, izdevies sasniegt sākotnēji uzstādīto mērķi – domājot par iedzīvotāju piekļuves uzlabošanu pilsētu centriem un transporta mezgliem, maksimāli iesaistīt gan vietējā, gan nacionālā līmeņa lēmējvaru, arī transporta un teritoriju plānotājus, uzņēmējus un citus transporta sistēmas veidošanā un izmantošanā iesaistītos. Regulāri tiekoties darba grupās, organizējot intervijas, seminārus un konferences projekts ļāvis ne tikai apzināt un apkopot speciālistu pieredzi, bet arī padziļināti stiprināt izpratni par transporta sistēmas attīstības nozīmi un iespējām reģionos, rodot jaunas sadarbības formas un partnerības turpmākajam darbam.Viens no lielākajiem ieguvumiem ir projekta laikā izstrādātais Vidzemes reģiona mobilitātes investīciju plāns 2030, kura izstrādē iesaistījās LR Satiksmes ministrija,  VAS “Latvijas valsts ceļi” un citas institūcijas.
30.04.2019
25.martā Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvji tikās ar Satiksmes ministru Tāli Linkaitu, lai iepazīstinātu ar plānoto “transports pēc pieprasījuma” pakalpojumu Vidzemē, vienlaikus pārrunājot arī problēmjautājumus, kas saistīti ar tā ieviešanu, ņemot vērā, ka šāds pakalpojums Latvijā tiks piedāvāts pirmo reizi.Vidzemes plānošanas reģiona Administrācijas vadītāja Guna Kalniņa-Priede tikšanos raksturo kā veiksmīgu: “Ministrs pauda atbalstu projekta iniciatīvai, t.i. “transports pēc pieprasījuma” iedzīvināšanai teritorijās, kur šobrīd ir nepilnīga sabiedriskā transporta kustība. Tāpat sarunā ministrs uzsvēra, ka sabiedriskā transporta maršrutu noteikšana un izveide ir valsts funkcija, un ir skaidrs, ka kopīgi jāmeklē risinājumi, kā stiprināt sabiedriskā transporta tīklus attālajos lauku reģionos.”Projektu vadītāja Līga Puriņa-Purīte, kura ir atbildīga par “transports pēc pieprasījuma” idejas realizēšanu Vidzemes plānošanas reģionā, uzskata: “Projekts MAMBA, ieviešot pilotu transports pēc pieprasījuma Mazsalacas un Alūksnes novados, un vienlaikus konstatējot un apkopojot datus, kas liecinās par jaunām fiksētām iedzīvotāju plūsmām konkrētos maršrutos, varētu veicināt jauna veida sabiedriskā transporta maršrutu izveidi konkrētajās teritorijās.”
26.03.2019
Lai nodrošinātu pasažieriem pieejamāku sabiedriskā transporta pakalpojumu, SIA “VTU Valmiera” informē, ka no 14.janvāra tiks veiktas izmaiņas autobusu kustībā.
12.01.2019
No 1.janvāra 2019.gadā tiks mainīta minimālā braukšanas maksa reģionālās nozīmes reisos uz un no republikas nozīmes pilsētām un reģionālās nozīmes attīstības centriem. Braucot uz vai no republikas nozīmes pilsētas, tostarp arī Valmieras, tā būs 70 centi, bet braucot uz vai no reģionālās nozīmes attīstības centra – 60 centi.
21.12.2018

Notikumi

«Augusts 2019»
POTCPSSv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031