Sabiedriskā transporta jaunumi

Otrdien, 10.martā Vidzemes plānošanas reģions (VPR) tika aicināts piedalīties Latvijas Pašvaldību savienības valdes sēdē, lai iepazīstinātu klātesošos ar Vidzemē īstenoto pilotprojektu “transports pēc pieprasījuma”, kas kopš 2019. gada 21.oktobra tiek izmēģināts Alūksnes novadā un Mazsalacas novadā.Projekta komanda saņēma daudz interesējošus jautājumus par projekta ieviešanas kārtību, kā arī tika diskutēts par sabiedriskā transporta nozares atvērtību jauninājumiem. VPR tika uzteikts par vēlmi nākt klajā ar inovatīviem risinājumiem, īstenojot šādu projektu Latvijā.Apkopojot statistikas datus, kopš pilotprojekts “transports pēc pieprasījuma” tika uzsākts, līdz 2020. gada 29.februārim abās pilotteritorijās kopā pārvadāti jau 1174 pasažieri, izpildot 508 reisus.
10.03.2020
Pērn reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti nepilni 29,5 miljoni pasažieru, bet vilcienos – 18,46 miljoni pasažieru, kas ir par attiecīgi 0,1% un 2,05% vairāk nekā 2018. gadā. Savukārt maršrutu tīkla apjoms gada griezumā samazināts par 0,6%, kā arī pērn tajā veikta virkne uzlabojumu – dažādas izmaiņas veiktas aptuveni pusē no 7441 autobusu reisa.
23.01.2020
Pamatojoties uz Sabiedriskā transporta padomes 2019.gada 6.decembra lēmumu Nr.1, apstiprināta braukšanas maksa reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, nosakot braukšanas biļetes cenas palielinājumu neatkarīgi no attāluma reģionālajos maršrutos EUR 0,10. Izmaiņas stājas spēkā no 2020.gada 15.janvāra.
13.01.2020
Šodien, 2019. gada 6. decembrī, Sabiedriskā transporta padome lēma, ka no 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos – par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona). Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes.
06.12.2019
Vidzemes plānošanas reģions informē, ka nākamnedēļ, no 21.oktobra  Mazsalacas novadā un Alūksnes novadā tiks uzsākts pilotprojekts “transports pēc pieprasījuma”, kas veiksmes gadījumā varētu kļūt par daļu no sabiedriskā pasažieru pārvadājumu modeļa Latvijā. Pakalpojums ir pasažieru vajadzībās balstīts mobilitātes risinājums, kas vienlaikus ir arī videi draudzīgs un ekonomiski izdevīgs, turklāt spēj ietaupīt valsts un pašvaldību kopējās izmaksas cilvēku pārvietošanās vajadzību nodrošināšanai.Pakalpojuma sniegšana tiks uzsākta līdz ar skolēnu brīvlaika iestāšanos, t.i. no 21.oktobra, kad vietām iedzīvotāji paliek bez sabiedriskā transporta, zvanus mobilitātes centrā sāks pieņemt jau no 18. oktobra.
16.10.2019
Vidzemes plānošanas reģions pēdējos gadus mērķtiecīgi strādā pie transporta nozares attīstības jautājumiem, t.sk. aktualizējot diskusiju par alternatīviem risinājumiem mobilitātes nodrošināšanai iedzīvotājiem reģionos.Š.g. 16. oktobrī Līgatnē (Zeit, Gaujas ielā 4) tiks organizēts seminārs-darbnīca, rosinot pašvaldību un transporta speciālistus saskatīt radošu mobilitātes risinājumu potenciālu ikdienas darbā.
01.10.2019
SIA “VTU Valmiera” informē, ka no 1.oktobra tiks slēgti sezonas maršruti.
30.09.2019
Alūksnes novada pašvaldība saņēmusi valsts SIA “Autotransporta direkcija” informāciju, ka no 1. oktobra vairs nekursēs autobuss Alūksne-Velēna-Madona. Pašvaldības vadība par šādu direkcijas lēmumu ir neizpratnē, jo tas pieņemts neskatoties uz to, ka pašvaldības maršruta slēgšanai nepiekrīt.
24.09.2019
2019. gada 17. septembrī Vidzemes plānošanas reģions un Rīgas plānošanas reģions piedalījās MadCity seminārā jeb praktiskajā darbnīcā “Mobilitātes punkti Latvijā – stratēģiska ilūzija vai lielā reģionu iespēja?”Pasākumā pulcējās speciālisti un eksperti, kas ikdienā ir atbildīgi par mobilitātes plānošanu, veicināšanu un īstenošanu Latvijā, tai skaitā pasākumā piedalījās arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits.Ņemot vērā plašo nozarē iesaistīto pārstāvniecību auditorijā, tā bija lieliska iespēja pastāstīt par nesen Latvijā uzsāktā Interreg Centrālās Baltijas programmas projekta “Baltijas transporta loks (BALTIC LOOP)” plāniem, kas aktualizē līdzīga rakstura problemātiku.
21.09.2019
Vidzemes plānošanas reģions (VPR), komentējot 2019. gada 12. jūlija reģionālajā laikrakstā “Druva” (raksts: "Maksimāli saglabāt mobilitātes pieejamību") pausto VSIA Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāves Zanes Plones viedokli, vēlas atkārtoti norādīt, ka Vidzemes plānošanas reģionā patiešām plānots samazināt esošo sabiedriskā transporta mašrutu reisu skaitu par vismaz 150 reisiem. Šāds secinājums radies, salīdzinot ATD iesūtīto maršrutu reisu sarakstu ar pašreizējā maršruta tīklā esošajiem.Situāciju detalizēti skaidro VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa: “Nevaram nekomentēt laikrakstā “Druva” atspoguļoto ATD nostāju, kurā viņi pauž izbrīnu, kā nonācām līdz šādiem skaitļiem. Jāsaka, ka tas tika paveikts ar salīdzinoši vienkāršu un loģisku metodi – tika salīdzināti jaunie saraksti ar jau esošajiem.
15.07.2019

Notikumi

«Aprīlis 2021»
POTCPSSv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930