Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos - jaunas pieejas mobilitātes koncepciju izstrādei attālos lauku reģionos (MARA)

Attālos lauku apvidos apmierinošas kvalitātes mobilitātes pakalpojumu nodrošināšana ir liels izaicinājums, kas būtiski ietekmē reģiona sociālekonomiskās attīstības iespējas. Lielāki attālumi starp galamērķiem un mazāks apdzīvojuma blīvums, salīdzinot ar vidēja un liela izmēra pilsētām, ir galvenie šķēršļi. Efektīvu risinājumu ieviešanu kavē informācijas trūkums par faktiskajiem iedzīvotāju un tūristu pārvietošanās paradumiem un vajadzībām mobilitātes kontekstā, ņemot vērā svārstmigrāciju un pārvietošanās sezonalitāti. 

 

Projekts MARA risinās augstākminētās esošās sistēmas nepilnības, lai uzlabotu mobilitātes pakalpojumu pieejamību un kvalitāti lauku reģionos. Uzlabojot esošo mobilitātes pakalpojumu sistēmu, izstrādājot un pārbaudot inovatīvus un ilgtspējīgus mobilitātes risinājumus, MARA projekta partneri vēlas stiprināt par reģionālo un vietējo mobilitāti atbildīgo organizāciju un speciālistu spēju risināt daudzpusīgus ar mobilitāti saistītus izaicinājumus. Šī lokāli-reģionālā, uz vietām balstītā pieeja ir MARA projekta pamatelements, kā arī svarīga “Eiropa 2020” stratēģijas sastāvdaļa.>>

lasīt vairāk...

Vidzemes plānošanas reģions pēdējos gadus aktualizē jautājumus par mobilitāti lauku teritorijās, aicinot ne tikai saglabāt sabiedriskā transporta pakalpojumu tīkla struktūru, bet arī rosina diskusijas un testē jaunus pārvietošanās veidus, lai iedzīvotāji laukos, neskatoties uz to, kur ir viņu dzīvesvieta, joprojām varētu brīvi nokļūt uz pakalpojumu saņemšanas vietām arī tad, ja to īpašumā nav privātā vieglā automašīna vai kādu apstākļu dēļ to nav iespējams izmantot.

Turpinot ieviest Eiropas Savienības līdzfinansētu projektu “Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos - jaunas pieejas mobilitātes koncepciju izstrādei attālos lauku reģionos (MARA)”, uzsākts darbs pie pētījuma par jaunu transporta pakalpojumu ieviešanas iespējamību un ekonomisko pamatotību Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldībās. Pētījuma rezultāti kalpos par pamatu turpmākajām diskusijām ar nozari regulējošajām ministrijām, pakalpojumu sniedzējiem un pašvaldībām, rosinot iesaistītās puses kļūt atvērtākas pret alternatīviem transporta risinājumiem un paplašinot tradicionālo pakalpojumu klāstu.

25.03.2020

Oktobra vidū transporta nozares eksperti, speciālisti un inovāciju ieviesēji tikās radošā vidē Līgatnē, lai ar savu klātbūtni un izrādīto interesi apliecinātu, ka arī šajā nozarē nepieciešams strādāt pie jaunām idejām un jauniem risinājumiem. Seminārs-darbnīca “Jauni mobilitātes risinājumi: idejas, iespējas, izaicinājumi” pulcēja plašu interesentu loku, to vidū bija pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, Latvijas Zaļo ceļu asociācijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Autotransporta direkcijas, vairākām pašvaldībām. Klāt bija arī vairāku biedrību pārstāvji, kas ikdienā ievieš dažādus jauninājumus mobilitātes izaicinājumu risināšanā, kā arī vairāku uzņēmumu pārstāvji, kuri ikdienā nodarbojas ar pētniecības jautājumiem, attīstības projektu, stratēģiju un novērtējumu izstrādi.

25.11.2019

Vidzemes plānošanas reģions pēdējos gadus mērķtiecīgi strādā pie transporta nozares attīstības jautājumiem, t.sk. aktualizējot diskusiju par alternatīviem risinājumiem mobilitātes nodrošināšanai iedzīvotājiem reģionos.

Š.g. 16. oktobrī Līgatnē (Zeit, Gaujas ielā 4) tiks organizēts seminārs-darbnīca, rosinot pašvaldību un transporta speciālistus saskatīt radošu mobilitātes risinājumu potenciālu ikdienas darbā.

01.10.2019

Iesaiste starptautiskā pārrobežu projektā “Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos (MARA)” ļaus Vidzemē testēt jaunu mobilitātes risinājumu – koplietošanas elektrisko velosipēdu sistēmu tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem gan pārvietošanās nolūkos, gan arī nelielu kravu pārvadājumiem. Šobrīd plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē. Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju. 

Daudz teritoriju Vidzemes plānošanas reģionā ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence  samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības. Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas, tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību.

11.07.2019

Risinot transporta nozares izaicinājumus attālajos lauku apvidos, Vidzemes plānošanas reģions iesaistījies jauna starptautiska projekta īstenošanā, lai kopā ar citiem jau uzsāktiem transporta nozares projektiem kompleksi risinātu mobilitātes problēmas attālos Vidzemes lauku apvidos.

Domājot par reālās vajadzībās balstītu risinājumu radīšanu, īpaša uzmanība tiks pievērsta iedzīvotāju līdzdalībai – tiks izstrādātas vadlīnijas iedzīvotāju iesaistei mobilitātes risinājumu plānošanas procesā, kas īpaši noderēs pašvaldībām, plānojot savu teritoriju attīstību. Arī pati projekta partnerība pirms inovatīvu mobilitātes risinājumu testēšanas projekta ietvaros veiks rūpīgu iedzīvotāju mobilitātes vajadzību kartējumu, nodrošinot plānotā risinājuma lietderības priekšizpēti.

13.06.2019

Notikumi

«Aprīlis 2020»
POTCPSSv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930