Sabiedriskā transporta jaunumi

Pēc plānotās sabiedriskā transporta tarifu vienādošanas, ko ievieš valsts SIA “Autotransporta direkcija” un kas sāksies septembrī, ilgstot trīs gadus, gaidāmas izmaiņas arī SIA “VTU Valmiera” pakalpojuma tarifos.

Izmaiņas skars maksu par braukšanu ar sabiedrisko transportu bijušo Valmieras un Valkas rajonu robežās, biļešu cenas starppilsētu braucienos paliks līdzšinējās.

Vietējās nozīmes braucienos tarifs, uzņēmuma sabiedrisko transportu izmantojot maršrutā, kas nepārsniedz 33 km attālumu, paliks līdzšinējais. Dodoties tālākā ceļā, kas pārsniedz 33 km, maksa par braucienu būs zemāka, salīdzinot ar esošo. Piemēram, brauciens Valmiera - Mazsalaca tagad pasažierim izmaksā 2.75 eiro, bet pēc tarifu izlīdzināšanas biļetes cena būs 2.35 eiro. Tāpat arī Valmiera - Rūjiena pašlaik izmaksā 2.70 eiro, būs 2.30 eiro.

Izbraucot no Valmieras kā republikas nozīmes pilsētas, minimālā braukšanas maksa būs 0.60 eiro (līdz šim 0.55 eiro). Šāda cena būs spēkā līdz pirmajai tarifētajai pieturai 7 km rādiusā ap Valmieru, t.i., pirmā pietura, līdz kurai konkrētajā maršrutā var nopirkt biļeti (Rīgas virzienā šāda pietura ir pie SIA “VTU Valmiera”, Rūjienas virzienā - Valmieras pagastā u.tml.). Tas nozīmē, ja klients no Valmieras brauc līdz pirmajai tarifētajai pieturai, maksa par braucienu palielināsies par pieciem centiem. Pārējos posmos cenas saglabāsies, skatoties 33 km atzīmi, t.i., tāda pati vai zemāka. Tādējādi jo garāki posmi jābrauc, jo lētāk klientam tie izmaksās. Turklāt par pieciem centiem cena pieaugs tikai, izbraucot no Valmieras līdz pirmajai pieturai, starp pērējām pieturām minimālais tarifs nemainīsies, paliks 0.55 eiro.

Jaunos tarifus valsts SIA “Autotransporta direkcija” plāno ieviest, sākot no septembra, tad arī gaidāmas izmaiņas biļešu cenās braucienos ar SIA “VTU Valmiera” sabiedrisko transportu vietējās nozīmes maršrutos.

Uzņēmums izdevīgākai samaksai par pakalpojumu iesaka iegādāties abonementa biļetes tiem klientiem, kuri konkrētā maršrutā brauc regulāri. Iegādājoties abonementa biļeti konkrētā maršrutā turp un atpakaļ uz piecām dienām, klients ietaupa 20%, septiņām dienām – 25%, savukārt mēnesim – 30% no biļešu cenas.

Informāciju sagatavoja:

Zane Bulmeistare

SIA „VTU Valmiera”
Sabiedrisko attiecību speciāliste
E-pasts: pr PIE vtu-valmiera PUNKTS lv
Mob. tel.: 26443410

Valsts SIA “Autotransporta direkcija” komunikācijas speciāliste Zane Plone informē, ka, pildot valdības deklarācijā izvirzītās prasības – pilnveidot pasažieru pārvadājumu sistēmu, valsts SIA “Autotransporta direkcija” uzsākusi pakāpenisku reģionālo maršrutu tarifu izlīdzināšanu. Plānots, ka tarifu politika visā valstī tiks vienādota trīs gadu laikā, un pirmās izmaiņas tiks ieviestas šā gada septembrī.

Ieviešot vienotu tarifu aprēķināšanas metodiku, iedzīvotāji par braucienu sabiedriskajā transportā – reģionālo maršrutu autobusos – maksās pēc vienādiem principiem, kā arī būs iespējams izstrādāt lojalitātes programmas, lai regulārie pasažieri par braucienu maksātu lētāk. Pašreizējie tarifi ir atšķirīgi katrā reģionā, tādēļ paredzams, ka to izlīdzināšanas procesā atsevišķos novados biļetes cena samazināsies, citos – paliks nemainīga vai nedaudz palielināsies.

Piesaistot ekspertus un tiekoties ar vietējām pašvaldībām, Autotransporta direkcija ir sagatavojusi tarifu vienādošanas koncepciju, kas veidota, lai jaunie nosacījumi būtiski neietekmētu biļetes cenu, līdz ar to – sabiedriskajā transportā pārvadāto pasažieru skaitu. Braukšanas maksu plānots veidot tā, lai visi Latvijas iedzīvotāji neatkarīgi no viņu atrašanās vietas par braucienu sabiedriskajā transportā maksātu vienādi. Izlīdzinot braukšanas tarifus visā valstī, būs iespējams turpināt veidot vienotu maršrutu tīklu, ieviest abonementa biļeti un dažādas atlaižu programmas, kā arī perspektīvā ieviest vienotu biļeti, kas paredzēta braucienam gan ar autobusu, gan vilcienu.

Paredzams, ka cenas pieaugs reģionos, kur esošo pārvadātāju braukšanas maksa ir būtiski zemāka par vidējo tarifu valstī. Vietās, kur tarifu izlīdzināšanas rezultātā braukšanas maksa paaugstināsies, sadārdzinājums pārsvarā būs no pieciem līdz 15 eiro centiem, izņemot minimālās braukšanas maksas posmus, savukārt garākā distancē maksa par braucienu samazināsies.

“Vienotas braukšanas maksas ieviešana ir viena no galvenajām prioritātēm nākamo trīs gadu laikā. Vienota tarifu izveide pasažieriem sniegs gan tūlītējus ieguvumus, gan arī papildu labumus ilgtermiņā, jo regulārajiem pasažieriem būs iespēja maksāt par braucienu lētāk, iegādājoties abonementa biļetes, savukārt tiem, kuriem no vienas pilsētas uz otru ērtāk tikt ar vilcienu, bet pēc tam no dzelzceļa stacijas līdz mājām – ar autobusu, būs iespēja iegādāties vienu biļeti visam braucienam. Mēs esam paveikuši lielu darbu, dodoties pie Latvijas pašvaldībām skaidrot, kā jaunā tarifu aprēķināšanas politika ietekmēs viņu teritorijas iedzīvotājus, kā arī kopīgi rast piemērotāko variantu vienotu tarifu ieviešanai konkrētā reģionā. Tāpat esam vērsušies pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai izvērtētu, cik lielā mērā tie pārklājas ar regulāro pasažieru pārvadātāju maršrutiem. Iegūstot attiecīgo informāciju, varēsim spriest par iespējām pielāgot atsevišķus reisus vai maršrutus skolēnu vajadzībām un izstrādāt speciālas atlaižu programmas,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienoto braukšanas tarifu plānots veidot divās daļās – braucienam līdz 33 kilometriem vidējā maksa par katru brauciena kilometru būs 0,0569 eiro, bet, braucot ar sabiedrisko transportu garākos ceļa posmos, biļetes cena tiks aprēķināta pēc formulas 0,71 eiro plus 0,0356 eiro par katru nobraukto kilometru. Savukārt minimālo braukšanas maksu plānots diferencēt atkarībā no attīstības centra līmeņa – galvaspilsētā minimālā braukšanas maksa nebūs mazāka par 0,80 eiro; republikas nozīmes pilsētās – 0,60 eiro, reģionālās nozīmes centros – 0,50 eiro, pārējā valsts teritorijā – 0,40 eiro.

Pēdējo gadu laikā Vidzemes reģionā braukšanas maksa bijusi augstāka nekā cituviet Latvijā, tādēļ plānots, ka nelielu cenu kāpumu izjutīs tikai atsevišķu teritoriju iedzīvotāji, piemēram, Madonas un Valkas novadu centros, bijušajā Cēsu rajonā. Autobusa biļetes cena pieaugs no pieciem līdz 15 eiro centiem. Cēsu pilsētā, Alūksnē un Gulbenē autobusa biļetes cena nemainīsies. Lielākajā daļā Vidzemes reģiona teritorijas, braucot garākas distances, braukšanas maksa samazināsies. Tarifu izlīdzināšana būs īpaši izdevīga iedzīvotājiem, kuri sabiedrisko transportu izmanto ikdienā, jo, iegādājoties abonenta biļeti, liela daļa pasažieru par braucienu maksās mazāk nekā patlaban.

Šobrīd reģionālo autobusu maršrutu pārvadājumos ir 24 dažādi braukšanas tarifi un dažādi biļešu cenu noteikšanas principi. Esošie tarifi atšķiras ne tikai reģionālās nozīmes pārvadātāju starpā, bet arī vienam pārvadātājam dažādās teritorijās. Šāda kārtība nav efektīva un ilgtspējīga, jo tā ir sarežģīta ne tikai pašiem pakalpojumu sniedzējiem, bet arī nevienlīdzīga attiecībā pret pasažieriem.

Arī turpmāk pirmsskolas vecuma bērni, bāreņi, bez vecāku gādības palikušie bērni, personas ar invaliditāti, politiski represētie un nacionālās pretošanās kustības dalībnieki sabiedriskā transporta pakalpojumus varēs izmantot bez maksas. Autotransporta direkcija atgādina, ka attiecīgajām personu grupām, braucot sabiedriskajā transportā, ir jāņem biļetes ar nulles vērtību.

 

12.08.2015

Notikumi

«Augusts 2020»
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31